1 542

Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър

  • kia
  • ev5
  • ev6
  • ev4

EV5 пристига в Европа още тази година

Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Kia се подготвя щателно да пусне на европейския пазар най-новото си електрическо превозно средство - EV5. Този дългоочакван изцяло електрически SUV се стреми да се превърне в бестселър, измествайки Tesla Model Y. При пускането на пазара европейските ентусиасти, които копнеят за мощните варианти на EV5 с два мотора и задвижване на всички колела (AWD), за съжаление ще трябва да проявят малко търпение. Макар че за континента е потвърдена версията с мощност 312к.с. и задвижване на четирите колела, както и още по-мощният модел GT (също с AWD), нито един от двата няма да се появи в шоурумите преди 2026 година. Това означава, че тези, които искат да бъдат сред първите, които ще си купят EV5, по необходимост ще трябва да изберат модела с един двигател с мощност 218 к.с., задвижващ само предните колела.

Въпреки това, използването на един двигател определено накланя везните в полза на ефективността, което е от полза за електрическия пробег. Както базовото оборудване „Base“, така и по-луксозният вариант „GT-Line“ разполагат с идентична батерия от 81,4 kWh. От решаващо значение за европейските пазари е, че Kia е избрала NMC (никел-манган-кобалтова) батерийна формула, което е отклонение от LFP (литиево-железен фосфат) типа, използван в други региони по света. Този избор се превръща в впечатляващ пробег до 530 км с едно зареждане.

Струва си да се отбележи, че подобно на по-малкия си брат EV3, EV5 се отказва от ултрабързата 800-волтова електрическа архитектура, която се намира в EV6 и EV9 на Kia. Вследствие на това, зареждането на батерията от 10 до 80 процента ще отнеме около 30 минути, а не по-малко от 20 минути, както при по-високоволтовите му събратя.

Интериорът е функционален и технологичен, състоящ се от компактен 5,3-инчов дисплей за климатика, разположен между два големи 12,3-инчови екрана. Единият е предназначен за показване на важни инструменти за водача, а другият функционира като централен сензорен екран. Освен това, пътниците на задните седалки не са забравени, като допълнителен сензорен екран е елегантно позициониран в задната част на централната конзола, което им дава възможност да настроят тризоналната климатична система точно според индивидуалните си предпочитания.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини