Докато Северна Америка очаква завръщането на Jeep Cherokee през 2026 година., Stellantis направи неочаквана стъпка, като през май тази година пусна на пазара третата версия на Jeep Compass първо в Европа, без да има непосредствени планове за дебюта му в САЩ.
Това ново поколение, изградено върху гъвкавата архитектура STLA Medium – основа, споделена с последните модели като Peugeot 3008 и 5008, Opel Grandland и предстоящия Citroen C5 Aircross – се очаква с голям интерес. Jeep редовно предоставя актуална информация за разработката, като подчертава, че тази версия е проектирана да бъде най-аеродинамично усъвършенстваният Jeep, предлаган някога в Европа, и се очаква да излезе на пазара по-късно тази година.
В момента вниманието се измества и към по-наточения Jeep Compass 4xe. Очаква се този вариант да разполага с plug-in хибридно електрическо задвижване (PHEV). За справка, базовият mild-hybrid предлага 145 конски сили, докато PHEV конфигурацията комбинира 195 конски сили. Освен това са планирани изцяло електрически версии с три мощности: 213, 315 и мощни 375 конски сили. Въпреки това, 4xe няма да бъде сред първоначалните предложения на пазара; първата партида модели Compass ще включва само опциите за мек хибрид и EV с предно задвижване.
Въпреки това, Jeep е уверен, че по-късното предлагане на 4xe ще си струва чакането за много клиенти. Марката подчертава кабината, специално пригодена за офроуд експедиции, с материали и дизайн, които дават приоритет на издръжливостта, функционалността и комфорта на пътниците в различни условия. Техническите подобрения са многобройни, включително 10 мм повдигане на окачването, уникални броня за офроуд и модулен, устойчив на надраскване „Bumper Shield“.
Офроуд способностите на автомобила се отразяват в подобрената му геометрия, като ъглите на заход, спускане и преминаване сега са съответно 27°, 31° и 16°. Допълнителни здрави акценти включват матово фолио на капака, заден теглич, 19-цолови алуминиеви джанти в комбинация с гуми за всякакви терени, лесно почистващо се покритие на седалките, устойчиви на надраскване облегалки на задните седалки и гумени стелки, проектирани да отблъскват кал, чакъл, вода и отпадъци.
Вътрешността е в кафяво, избрано не само заради естетичния си вид, но и заради практичната си способност да прикрива ефективно замърсяванията. Червените акценти заменят сребристите в стандартния интериор на Compass, добавяйки спортен привкус. Важно е, че Compass 4xe включва подобрена система Select-Terrain, която сега включва ексклузивен режим на шофиране извън пътя, пригоден за тази версия, обещаващ оптимално управление на сцеплението в различни предизвикателни терени.