1 457

Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател

  • fiat
  • 500
  • хибрид
  • мирафиори

Хибридният модел ще се произвежда заедно с електрическата версия

Новият Fiat 500 получи дългоочаквания бензинов двигател - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Изправен пред продължително слабо търсене на изцяло електрическия модел 500e, Fiat беше принуден да спира производството му на няколко пъти. Осъзнавайки, че е малко вероятно пазарът да се обърне само за електрическия вариант, компанията направи стратегическа промяна миналата година, като обяви реинтегрирането на опция за бензинов двигател в своя хечбек. Специална производствена линия за този модел с двигател с вътрешно горене вече работи на пълни обороти в завода в Мирафиори, където в момента се произвеждат предпроизводствени автомобили. Доставките към клиентите трябва да започнат през ноември, като се очаква до края на годината от конвейера да излязат около 5000 бройки.

Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на Fiat, описва 500 с конвенционален двигател като „500 за реални хора, прагматичния 500“. В Италия началната му цена е 17 000 евро. Макар да не е изгодна сделка, тази цена представлява значително намаление от около 5000 евро в сравнение с изцяло електрическия му събрат. Струва си да се отбележи, че италианската цена включва 22% данък добавена стойност (ДДС). Подобно на електрическата версия, бензиновият 500 ще се предлага в три конфигурации на каросерията: традиционен хечбек, кабриолет и отличителната версия „3+1“, която включва допълнителна задна врата с панти от страната на пътника за по-лесен достъп.

Въпреки че първоначалният дизайн на платформата е бил изцяло за електрически задвижващи системи, 500 сега разполага с компактен 1,0-литров, трицилиндров бензинов двигател с мека хибридна система, генериращ 70 конски сили. Този двигател е пренесен от предишното поколение 500 и Panda, модел, който е в гамата на Fiat от 2011 година. Двигателят от семейството „FireFly“ се комбинира изключително с шестстепенна ръчна скоростна кутия, като към момента не е потвърдена опция за автоматична.

Предполага се, че отпадането на тежкия акумулатор от новия хибриден модел ще доведе до значително намаляване на теглото. Макар Fiat все още да не е публикувал пълните технически спецификации, за контекст, 500e тежи 1255 кг с по-малкия си 24-kWh акумулатор и около 1340 кг с по-големия 42-kWh акумулатор. Визуално бензиновата и електрическата версии остават почти идентични, с изключение на добавянето на хоризонтална решетка на предната броня при модела с двигател с вътрешно горене, необходима за охлаждане на двигателя.

Този стратегически ход за повторно въвеждане на бензиновия 500 е и част от по-широките усилия за съживяване на завода в Торино. Миналата година заводът в Мирафиори произведе едва 25 000 автомобила, въпреки че разполага с годишен производствен капацитет от 100 000 единици. Слабото търсене на 500e накара Stellantis да преразгледа производствената си стратегия, като позволи производството на варианти с двигатели с вътрешно горене и електрически под един и същ покрив.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.

Свързани новини