Само три месеца след световната си премиера, третото поколение Mercedes-Benz CLA отбелязва агресивно ускорение в темпото на производство. Нарастващото търсене от страна на клиентите накара луксозния автомобилен производител да въведе трета производствена смяна на поточните си линии. Този повишен интерес се дължи до голяма степен на новаторската наличност на новия CLA като изцяло електрически автомобил, наред с традиционните му колеги с двигатели с вътрешно горене.
Йорг Бурцер, производствен директор на Mercedes-Benz, наскоро коментира от централата на компанията, че обемите на поръчките за новия CLA са „много окуражителни“, потвърждавайки, че увеличаването на производството протича гладко. Въпреки опасенията в цялата индустрия относно уязвимостта на веригата за доставки, особено по отношение на редките материали, които са от решаващо значение за задвижващите системи на електромобилите, Mercedes-Benz твърди, че е успяла да си осигури необходимите компоненти.
В момента заводът в Щутгарт-Унтертюркхайм произвежда около 200 бройки CLA дневно. Въпреки че този темп се равнява на около 50 000 автомобила годишно, изчислено на база 250 работни дни в годината, Бурцер подчерта, че заводът разполага с капацитет да произвежда „стотици хиляди“ автомобили. Тази мащабируемост е особено важна, тъй като в бъдеще в завода се планира производството на допълнителни модели, използващи новата платформа MMA.
Силното търсене на новия CLA, макар и положително, създава потенциално предизвикателство: удължени срокове на изчакване за клиентите. Според Automobilwoche много клиенти, които са направили поръчки от април насам, може да не получат автомобилите си до следващата година. Тази ситуация може да накара Mercedes-Benz временно да спре вътрешните поръчки на служители за новия CLA, като даде приоритет на доставките за клиенти.
Производството на бензиновите варианти на CLA е планирано да започне през следващите месеци. Освен това Mercedes-Benz планира да започне производството на новия модел CLA Shooting Brake преди края на годината.