1 293

Stellantis може да отнесе глоба от 2.5 млрд. евро в Европа

  • stellantis
  • alfa romeo
  • глоби
  • европейски съюз
  • регулации

Причината е неспазване на правилата за вредни емисии

Stellantis може да отнесе глоба от 2.5 млрд. евро в Европа - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Въпреки неотдавнашното решение на Европейския парламент да предостави на автомобилните производители по-голяма гъвкавост по отношение на новите регулации за емисиите, Stellantis продължава да изразява своето недоволство от значителната финансова тежест, с която се сблъсква. Въпреки че строгата цел за средна емисия от 93,6 г/км, първоначално определена за 2025 година, беше облекчена до средна стойност за тригодишния период 2025-2027 година, ръководството на Stellantis изразява дълбока загриженост.

Жан-Филип Импарато, европейският шеф на Stellantis, предупреди, че автомобилният конгломерат рискува колосални глоби, които могат да достигнат до 2,5 млрд. евро, за превишаване на тези емисионни ограничения. Той заяви, че ако законодателството не претърпи допълнителни промени в близко бъдеще, Stellantis може да бъде принуден да плати тези тежки глоби в рамките на следващите „две-три години“. Последствията са ясни: ако средните емисии на CO2 на автомобилния парк на компанията не отговарят на задължителните стойности през периода 2025-2027 година, финансовите последствия ще бъдат тежки.

В интервю за Automotive News Europe Импарато изложи суровите избори, пред които е изправена Stellantis, ако настоящите регулации останат непроменени. Той заяви, че компанията ще бъде принудена да вземе „трудни решения“, за да избегне тези глоби, като представи два варианта: „Или да натисна педала до дупка (на електрическите автомобили)... или да затворя ДВГ (автомобилите с двигатели с вътрешно горене). И затова затварям фабриките.“ Това подчертава критичната дилема, пред която са изправени производителите: да инвестират масивно и бързо в електрификация или да намалят драстично производството на конвенционални автомобили, което може да доведе до загуба на работни места.

Регулаторната среда в Европа ще стане още по-взискателна. От 2030 година целта за емисиите на автомобилния парк ще спадне още повече до 49,5 г/км. Само пет години по-късно, през 2035 година, автомобилните производители, опериращи в Европа, ще трябва да постигнат средна стойност от 0 г/км за автомобилния парк, което на практика ще доведе до забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене във вида в който ги познаваме днес. Въпреки че автомобилите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетични горива, може да бъдат разрешени, скептицизмът относно широката търговска жизнеспособност на електронните горива в толкова кратък срок остава висок.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 4 гласа.

Свързани новини