Ferrari официално представи Amalfi, най-новото попълнение в своята престижна гама. Това четириместно купе с преден двигател е готово да наследи излизащия от производство Roma, като се основава на дизайна на своя предшественик, но въвежда и значителни обновления. Amalfi се отличава с обновена предна част, която го привежда в по-голямо съответствие с настоящата корпоративна естетика на Ferrari, както и с изцяло преработен интериор. Задвижването се осигурява от познатия V8 двигател с двойно турбо, който сега предлага по-голяма мощност.
От гледна точка на пропорциите, Amalfi много наподобява купето Roma, запазвайки характерните си задни калници, заострена предница и изваян капак на двигателя. Дизайнът „sharknose”, видян по-рано в модели като SF90 и 12Cilindri, намира мястото си и в Amalfi, характеризиращ се с черна лента, която елегантно свързва двата лъскави фарове. В задната част дизайнът запазва характерните четири отличителни задни светлини, които сега са допълнени от черна декоративна лента, свързваща двете вътрешни светлини.
Най-съществената промяна се намира в интериора. Ferrari е отговорила на дългогодишните отзиви на клиентите, като е заменила често критикуваните сензорни бутони на волана с подходящи, тактилни физически контроли. Освен това сензорният бутон за стартиране е заменен с истински бутон, изработен от титан, внимателно позициониран от лявата страна на волана – ясен знак за отзивчивостта на Ferrari към желанията на клиентите.
Под изваяния капак се намира прочутият 3,8-литров twin-turbo V8 двигател на Ferrari, който сега може да се похвали с 631 конски сили, което е с 19 конски сили повече от Roma. Силата се предава към задните колела чрез осемстепенна трансмисия с двоен съединител. Ferrari обявява впечатляващи показатели за производителност, с ускорение от 0 до 100 км/ч) за 3,3 секунди и максимална скорост от 320 км/ч. Допълнителната мощност се дължи на редица прецизни подобрения, включително по-леки разпределителни валове, по-прецизно изработен блок, въвеждането на масло с по-нисък вискозитет и усъвършенствана калибрация на турбокомпресора.
Amalfi интегрира редица нови технологии за подобряване на шофьорското изживяване и безопасността. Шофьорите ще се насладят на усъвършенстваната система за спиране на Ferrari, наследена директно от 296 и 12Cilindri, която осигурява прецизен контрол на спирането. Активен заден спойлер се разгръща при високи скорости, за да подсили стабилността.
Динамичните възможности на автомобила се допълват от усъвършенствания софтуер Side Slip Control 6.1 на Ferrari. Тази централна система за управление внимателно контролира всички входни данни на автомобила, от ъгъла на завиване и движението на окачването до скоростта на отклонение, осигурявайки оптимално сцепление и производителност в различни ситуации на шофиране. Естествено, Amalfi е оборудван с пълен набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) за повишена безопасност на пътниците, включително функции като адаптивен круиз контрол, автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата и асистент за поддържане на лентата.
Макар Ferrari все още да не е уточнила кога ще започнат доставките, се очаква Amalfi да започне да излиза от производствената линия преди края на годината. За тези, които предпочитат кабриолети, е много вероятно в бъдеще да се появи и такава версия, особено като се има предвид, че Ferrari регистрира търговската марка „Amalfi Spider“ миналата година. Доставките в Европа са планирани да започнат през първото тримесечие на 2026 година.