942

След Mercedes, сега и BMW подкрепи двигателите с вътрешно горене

  • bmw
  • двг
  • двигатели с вътрешно горене
  • mercedes

Компанията не смята да променя стратегията си за ДВГ

След Mercedes, сега и BMW подкрепи двигателите с вътрешно горене - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Въпреки преобладаващата тенденция в индустрията към преминаване към електрически автомобили, BMW остава непоколебима в стратегията си „Power of Choice“ (Силата на избора), потвърждавайки, че двигателите с вътрешно горене ще продължат да бъдат основа на бизнеса ѝ и ключов финансов двигател за бъдещи иновации. Този ангажимент бе потвърден наскоро от Клаус фон Молтке, директор на най-големия завод за двигатели на BMW в Австрия.

Изявленията на фон Молтке в интервю за Automobilwoche отразяват предишните нагласи на главния изпълнителен директор на BMW Group Оливер Ципсе, който последователно се застъпва срещу насилствения преход към електромобили, посочвайки високите цени на електромобилите и недоразвитата глобална инфраструктура за зареждане като основни проблеми.

Представителят на BMW подчерта, че разработването на конвенционални задвижващи системи ще продължи с пълна сила. Инженерите на марката работят активно за адаптиране на гамата от три- до осемцилиндрови двигатели на компанията, за да отговорят на строгите предстоящи емисионни норми Euro 7, като по този начин осигуряват тяхната дългосрочна жизнеспособност.

Макар фокусът да изглежда насочен към бензиновите двигатели, дизеловите задвижващи системи далеч не са остарели в BMW. Фон Молтке разкри, че компанията активно тества различни възобновяеми горива, съвместими с двигатели с вътрешно горене, включително HVO100 за дизелови автомобили. HVO100, или „хидратирано растително масло“, е чисто, неразредено гориво, което BMW вече използва за зареждане на новопроизведени дизелови автомобили в Германия, преди да бъдат доставени на дилърите.

BMW твърди, че HVO100 може да намали емисиите на CO2 с до 90% в сравнение с конвенционалния дизел. Освен ползите за околната среда, дизеловите двигатели, работещи с HVO100, се очаква да предлагат подобрени характеристики при студен старт и повишена устойчивост на микробиологично замърсяване благодарение на чистотата на горивото.

В потвърждение на многостранния подход на BMW, заводът в Австрия не се занимава само с двигатели с вътрешно горене. Той също така е започнал предпроизводството на шесто поколение електродвигатели за бъдещите електромобили Neue Klasse, като първите доставки за завода в Дебрецен, Унгария, бяха направени в края на 2024 година за тестови автомобили. Очакваната с голям интерес премиера на новия изцяло електрически iX3 е насрочена за септември на изложението IAA Mobility в Мюнхен, а серийното производство ще започне в края на 2025 година в новия завод на BMW в Дебрецен, Унгария.

Когато беше попитан за вероятността от предложената от Европейския съюз забрана за продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 година., Клаус фон Молтке отговори прагматично: „Не е наша задача да правим такива предположения, това е безсмислено. Нашата работа е да разгледаме всички възможни сценарии, да се подготвим за всеки един от тях и да гарантираме способността си да изпълним задачата.“

Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

Свързани новини