1 884

Новият четирицилиндров двигател на Toyota лесно може да достигне над 600 к.с.

  • toyota
  • двигател
  • gr
  • gazoo racing

От компанията не смятат, че тази мощност е проблем

Новият четирицилиндров двигател на Toyota лесно може да достигне над 600 к.с. - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Toyota разширява границите на технологията на двигателите с вътрешно горене с нова серия четирицилиндрови двигатели, като се стреми към висока ефективност и забележителна производителност. Тези предстоящи 1,5-литрови и 2,0-литрови бензинови двигатели са проектирани да бъдат по-компактни и по-леки от настоящите предложения.

По-големият 2,0-литров двигател, по-специално вариантът „G20E“, получава пълно Gazoo Racing обслужване. Този двигател бе представен наскоро в изненадващия GR Yaris M concept с централно разположен двигател на автосалона в Токио през януари. В тази конфигурация, с турбокомпресор IHI, двигателят вече е способен да произвежда около 400-450 конски сили. Въпреки това, информация от инженерите на Toyota, споделена с германското списание Auto Motor und Sport, сочи много по-голям потенциал, като се посочва, че „с по-голям турбокомпресор лесно могат да се постигнат над 600 конски сили“.

Макар и технически постижимо, реализирането на този пълен потенциал в серийните автомобили се сблъсква с една значителна пречка: все по-строгите регулации за емисиите, които вероятно ще наложат необходимостта от по-ниска версия, за да се контролират емисиите на CO₂. Въпреки това, дори мощност от 400 или 500 конски сили би била изключително впечатляваща за пътен автомобил. В специалните състезателни приложения обаче, версия без ограничения би могла да разкрие напълно възможностите на двигателя.

Новият 2,0-литров двигател на Toyota се разработва както за надлъжно, така и за напречно монтиране, което предлага значителна гъвкавост за бъдещите автомобилни архитектури. Тази гъвкавост предполага, че той може да се превърне в основно предложение за предстоящата гама от автомобили с високи характеристики на Gazoo Racing. Има много спекулации относно потенциалните му приложения, включително възможното завръщане на емблематични модели като Celica и/или MR2, както и ролята му в осигуряването на продължението на Supra отвъд настоящото поколение. Следващото поколение GR86 също би било естествено допълнение, ако се предположи, че разработката му е в ход.

Toyota потвърди, че „G20E“ се тества в GR Yaris M от известно време. Освен това, преди повече от година, олекотен прототип на Lexus IS, оборудван с един от тези нови двигатели, беше забелязан с много обещаващ звуков профил, което предполага, че той може да представлява най-вълнуващата версия на тази нова четирицилиндрова серия. По това време шефът на Toyota за двигателите Такаши Уехара го описа като „напълно нов двигател“, предназначен за „любителите на автомобили, които очакват нещо повече“.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 9 гласа.

Свързани новини