1 313

Как Hyundai заобикаля санкциите наложени на Русия

  • hyundai
  • русия
  • санкции

Чрез "паралелни" доставки и хитри схеми корейците искат да запазят своето присъствие на руския пазар

Как Hyundai заобикаля санкциите наложени на Русия - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Въпреки официалното си оттегляне от руския пазар след въвеждането на международни санкции, южнокорейският автомобилен гигант Hyundai е намерил начин да поддържа присъствие и да доставя компоненти за сглобяване на автомобили в Русия. Този подход подчертава сложността на заобикаляне на икономическите ограничения и стремежа на компаниите да не губят доходоносни пазари, дори в условията на геополитическо напрежение.

Схемата, която Hyundai прилага, включва многостъпков процес. Първоначално компонентите за сглобяване на автомобили се изпращат до китайското дъщерно дружество на компанията. От Китай, тези части продължават пътуването си към Казахстан, служейки като междинна точка. Едва след това, компонентите се транспортират от Казахстан към Русия, като по този начин се заобикалят пряко наложените санкции и се позволява продължаване на производството на превозни средства на руска територия.

Преди 2022 г. моделите на Hyundai и Kia бяха сглобявани директно в завод в Санкт Петербург. След оттеглянето на Hyundai, този завод беше продаден и сега е под управлението на руския холдинг "АГР". Под новата собственост, заводът продължава да произвежда автомобили, но вече под марката "Соларис". Гамата включва различни модели като Solaris HC, Solaris HS, Solaris KRS и Solaris KRX, които по същество представляват преработени версии на познати модели Hyundai и Kia.

Мотивацията зад тези действия е многостранна. Руският пазар винаги е бил значим за Hyundai, предоставяйки стабилни приходи и обеми на продажби. Чрез поддържането на потока от компоненти и косвеното производство, компанията си осигурява възможност да запази пазарен дял и да поддържа своята инфраструктура, докато изчаква потенциални промени в геополитическата обстановка. Това също така дава възможност за по-бързо и лесно възстановяване на пълноценни операции, ако санкциите бъдат облекчени или отменени.

В крайна сметка, действията на Hyundai отразяват по-широка тенденция, при която международни компании търсят "вратички" и алтернативни маршрути, за да продължат търговските си отношения с Русия, въпреки официалните забрани. Макар и да не представлява пряко нарушение на санкциите, подобни схеми поставят въпроси относно ефективността на наложените мерки и способността на компаниите да се адаптират към сложната и променяща се регулаторна среда.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 9 гласа.

Свързани новини