Японската компания Toyota се готви да представи ново поколение на модела Corolla , чийто официален дебют се очаква през 2026 година. Според предварителните данни, тази актуализация ще обхване едновременно три типа каросерии: седан, хечбек и комби, но най-интересна е универсалната версия, наречена Corolla Touring, която според авторитетното японско издание BestCarWeb ще получи едновременно три модификации с различни концепции - от практичен ежедневен автомобил до кросоувър и дори спортна версия с намек за състезателно оборудване.
Разработчиците на новата Corolla са обърнали специално внимание на аспекти като ежедневна използваемост, повишена икономичност и намалено въздействие върху околната среда. Според източника, хибридният силов агрегат на базовите модели е базиран на нов 1.5-литров редови четирицилиндров бензинов двигател, който работи в тандем с електрически двигател. На купувачите ще бъдат достъпни както самозареждащ се хибрид (HEV), така и plug-in хибрид (PHEV). Тези решения са насочени към подобряване на горивната ефективност и намаляване на емисиите, което отговаря на съвременните екологични изисквания на световните пазари.
Една от най-необичайните иновации за Corolla ще бъде появата на кросоувър, базиран на комбито. Такава версия ще получи увеличен пътен просвет, защитни облицовки от небоядисана пластмаса по периметъра на каросерията и като цяло по-„утилитарен“ вид. Всъщност тя ще бъде насочена към тези, които търсят нещо подобно на Subaru Crosstrek, което също съчетава гъвкавост с офроуд качества. Този подход ще позволи на Corolla да навлезе в сегмент, който се развива активно - компактни кросоувъри, базирани на пътнически модели, които през последните години са с голямо търсене по целия свят, включително на пазарите в Европа и Северна Америка.
Най-неочакваният и впечатляващ вариант обаче ще бъде така наречената спортна версия на Corolla Touring, която по същество е „наточено“ комби, насочено към любителите на динамичното шофиране. Според предварителна информация, този модел ще бъде базиран на 1.6-литровия трицилиндров турбо двигател G16E-GTS, вече познат от хечбеците GR Yaris и GR Corolla. Мощността му ще достига 304 к.с., а в комбинация със задвижване на всички колела това ще превърне автомобила във високопроизводително комби с подчертан спортен характер, способно не само да осигури комфорт в ежедневната експлоатация, но и да даде удоволствие от динамичното шофиране.