Очакваното с голямо нетърпение пето поколение на внушителното супер комби на Audi, което се очаква да дебютира през 2026 година, се говори, че ще се появи с двойна личност, предлагайки на ентусиастите две ясно разграничени, но различни опции за задвижване. Според информация от Autocar, Audi стратегически позиционира следващия си RS6, за да се конкурира както в сегмента на високопроизводителните plug-in хибриди, така и в бързоразвиващия се сегмент на изцяло електрическите автомобили, като по този начин следва стратегията, вече възприета от конкуренти като BMW с моделите i5 M60 и M5.
Водейки традиционалистите, Audi изглежда непоколебима в ангажимента си към двигателя с вътрешно горене, макар и в нова, електрифицирана форма. Най-мощният RS6 досега може да разполага с еволюция на доказания 4,0-литров twin-turbo V8, сега безпроблемно интегриран с plug-in хибридна система. Тази усъвършенствана конфигурация, която вече е доказала своите възможности в моделите на Bentley и Porsche, се очаква да разгърне колосална комбинирана мощност от приблизително 730 к.с. и въртящ момент, който потенциално надхвърля 950 Nm. Тази огромна мощност обещава ускорение, съперничещо на това на суперколите, с прогнозирано време за спринт от 0 до 100 км/ч от само 2,9 секунди и максимална скорост, надхвърляща 320 км/ч.
Наред с този мощен хибрид, според информациите се разработва и изцяло електрически вариант, RS 6 e-tron. Изграден върху усъвършенстваната архитектура Premium Platform Electric (PPE), този изцяло електрически Avant може да развива между 670 и 700 к.с., предавани чрез система за задвижване на всички колела. Очаква се да черпи енергия от значителна батерия с капацитет 94,8 kWh, която в сродния S6 e-tron предлага пробег от приблизително 640-650 км с едно зареждане. Интересното е, че Autocar предполага, че RS 6 e-tron може да включва и иновативни функции като симулирана скоростна кутия и изкуствен звук на двигателя, с цел да възпроизведе инстинктивното удоволствие от шофирането, което обикновено се свързва с високопроизводителните спортни автомобили с термични двигатели.
И двата варианта на новия RS 6 се очаква да се предлагат в традиционния стил на каросерията Avant (комби), като е възможно да се добави и версия Sportback. Plug-in хибридът RS 6 се очаква да тежи около 2,1 тона, докато изцяло електрическият RS 6 e-tron се прогнозира да достигне по-значителните 2,5 тона. Предвид тези значителни маси, Audi се очаква да въведе значителни иновации в шасито и на двата модела. Те могат да включват усъвършенствани активни амортисьори и специално изработени карбон-керамични спирачки, внимателно проектирани да управляват огромната мощност и тегло на автомобилите, осигурявайки превъзходно управление и спирачно представяне.