Емблематичният Volkswagen Golf GTI наближава половин век от създаването си и в категоричното си заявление, че възрастта е само число, легендарният хот хечбек се готви да пусне най-мощната си версия досега: Edition 50. Тази юбилейна специална версия е готова да предизвика възприятията не само в своя сегмент, но потенциално дори и срещу своя събрат с задвижване на четирите колела, Golf R, и конкуренти с предно задвижване като Honda Civic Type R.
В основата на повишената производителност на Edition 50 лежи изцяло преработена версия на уважавания 2,0-литров турбокомпресор с четири цилиндъра на VW. Докато стандартният европейски GTI развива 265 к.с., а GTI Clubsport – 300 к.с., Edition 50 значително повишава интензивността до внушителните 325 к.с.. Това го поставя изключително близо до Golf R с 333 к.с., като размива границите на вътрешната йерархия. Данните за въртящия момент са също толкова впечатляващи, като се равняват на тези на Golf R с мощните 420 нютон метра, което е значителен скок в сравнение с 400 нютон метра на Clubsport и 370 нютон метра на стандартния GTI. Мощността се предава към предните колела чрез седемстепенна трансмисия с двоен съединител, която ускорява Edition 50 от 0 до 100 км/ч за едва 5,5 секунди.
Този юбилеен модел се отличава от своите събратя с редица ексклузивни дизайнерски елементи, които свидетелстват за неговия специален статут. Edition 50 се отличава с уникални емблеми, контрастен черен покрив, капаци на огледалата и накрайници на ауспуха. Характерна странична лента и привличащи погледа 19-цолови алуминиеви джанти Queenstown с ярко червено гланцирано покритие допълват промяната на екстериора. Купувачите ще имат избор между класическо бяло, сиво и черно, както и два ексклузивни цвята, които не се предлагат при другите GTI: изтънчено мъхнато зелено и емблематичното за VW Tornado Red. Вътре, интериора се отличава със специална карирана тапицерия за спортните седалки, допълнена от лога Edition 50, дискретно интегрирани в стелките, праговете, седалките и волана.
Това е единственият GTI, който се предлага стандартно с адаптивни амортисьори DCC и се движи с 5 мм по-ниско от обикновения модел, което подобрява стабилността и прецизността на управлението. Специално разработеният софтуер за сервоуправлението и електронно контролираният диференциал с ограничено приплъзване допълнително подобряват маневреността. Въпреки че е проектиран като изключително компетентен универсален автомобил за ежедневно шофиране, Volkswagen е гарантирал, че ентусиастите могат да разкрият пълния му потенциал на пистата, като изберат Performance Pack.
Опционалният Performance Pack, макар и да не добавя повече конски сили, значително подобрява пистовите възможности на Edition 50. Той въвежда допълнителни два градуса отрицателен наклон, 20% по-твърди пружини (понижаващи височината на каросерията с още 5 мм) и по-твърди тампони, за да намали значително подвижването. От решаващо значение е, че той предлага опционални полуслик гуми Bridgestone Potenza Race с размери 235, които са с 1,1 кг по-леки на от конвенционалните гуми. Допълнително намаляване на теглото се постига с 19-цолови ковани джанти Warmenau, заимствани от Golf R, които намаляват теглото с 3 кг, и титанова изпускателна система Akrapovic, която допринася за намаляване на теглото с още 11 кг. Общо Performance Pack намалява теглото на автомобила с 30 кг.