575

Ferrari също забавя темпото за електромобили

  • ferrari
  • електромобил
  • електрификация

Компанията ще се замисли за втория си модел на ток

Ferrari също забавя темпото за електромобили - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Голямата история на електрификацията в автомобилната индустрия се сблъсква с интересна пречка на върха си и по-конкретно в сферата на автомобилите с изключително висока производителност. Дори Мате Римац, титан в областта на електрическите хиперколи, изрази мнението си за огромното предизвикателство да се създаде търсене на тези авангардни машини. Това мнение намира силен отзвук в Маранело, тъй като поверителни доклади от запознати в бранша, първоначално разкрити от Reuters, разкриват значителна преоценка на плана на Ferrari за електромобили.

Известната италианска марка стратегически отлага пускането на втория си изцяло електрически модел с цели две години, като премества очакваното му дебютиране от 2026 година на не по-рано от 2028 година. Причината за това ключово решение е ясна - липса на интерес от страна на купувачите, като някои източници описват настоящото търсене на такива автомобилни като „незначително“ или дори „несъществуващо“.

Макар Ferrari да остава непоколебима в ангажимента си да представи своя първи електромобил – модел с нисък обем на производство и символично значение, чието пускане на пазара е планирано за 2026 година – забавеният автомобил беше замислен като по-масово предлаган електромобил. Обикновено Ferrari предвижда да разпространи между 5000 и 6000 бройки от основния си производствен модел за петгодишен цикъл. Въпреки това, възпроизвеждането на тази скорост на продажбите с електрически вариант в настоящата обстановка се счита за невъзможна перспектива. Настоящият пазар просто не проявява необходимия ентусиазъм от страна на своите взискателни клиенти.

Тази стратегическа пренастройка, макар и предизвикана основно от динамиката на пазара, предлага и странична полза: ценно допълнително време за Ferrari да усъвършенства своите специално разработени технологии за електрическо задвижване. Ferrari активно се стреми да получи патенти за усъвършенствани виртуални двигатели и трансмисионни системи – иновации, насочени към въвеждането на симулирано тактилно и слухово взаимодействие, подобно на успешните приложения, наблюдавани в автомобили като Hyundai Ioniq 5 N. Все пак, слуховете в бранша потвърждават, че основният импулс за това отлагане е преобладаващият незаинтересованост от страна на потенциалните купувачи, а не някакви присъщи пречки в развитието.

Ferrari не е единствената компания в индустрията, която преразглежда агресивните си планове за електрификация. Конкурентите в сегмента на ултралуксозните автомобили с също коригират своите планове. Lamborghini също отложи пускането на първия си електромобил от 2028 година на 2029 година, а Maserati предприе по-решителна стъпка, като напълно преустанови производството на електрическата версия на своя суперкар MC20. Тази колективна промяна подчертава по-широката реалност в индустрията: първоначалните енергични регулаторни мерки за постепенно преустановяване на производството на двигатели с вътрешно горене в момента претърпяват значителна преоценка или дори пълно оттегляне, което позволява на производителите да следват по-предпазлива стратегия.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини