1 152

Audi представи трето поколение Q3: смела стъпка в сегмента на компактните луксозни кросоувъри

  • audi
  • q3
  • q5
  • a5
  • a6

Моделът ще се появи още тази есен

Audi представи трето поколение Q3: смела стъпка в сегмента на компактните луксозни кросоувъри - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Докато агресивната продуктова офанзива на Audi продължава в цялото ѝ портфолио, дългогодишният компактен луксозен SUV на марката, Q3, преминава към своето дългоочаквано трето поколение. Позициониран да се конкурира интензивно с конкуренти в сегмента като BMW X1, този преработен Q3 идва с набор от дизайнерски и технологични иновации, които имат за цел да предефинират неговата позиция в конкурентната среда на кросоувърите.

Външната естетика представя смела еволюция за Audi, най-вече чрез нов светлинен подпис, наблюдаван досега в по-големите и по-нови модели на марката. Отпред веднага се забелязват тънките горни дневни светлини, докато усъвършенстваните основни фарове Matrix LED са умело скрити зад дълбоко тонирано стъкло, обрамчено от лъскава черна лайсна. Всеки основен фар е микроинженерно постижение, съдържащо невероятните 25 600 микро-LED диода – всеки от които е с дебелина приблизително половината от човешки косъм. Този многослоен подход към осветлението се простира и към задната част, където отделните групи задни светлини разполагат с долна LED лента, допълваща горната OLED конфигурация. На собствениците се предлага безпрецедентна персонализация с избор от шест различни графични модела, постигнати чрез динамично преконфигуриране на 36-те индивидуални сегмента на задните светлини. Тези задни светлини приличат удивително много на тези на новия A6, което се подчертава допълнително от наличното осветено лого на Audi.

В профил новият Q3 има явно сходство с по-големия си брат Q5, въпреки че Audi твърди, че мускулестите му калници дискретно отразяват дизайнерските черти на легендарния оригинален Quattro на марката. Стандартните модели се движат на 17-цолови джанти, докато по-високите нива на оборудване получават по-внушителни 20-цолови алуминиеви джанти. Освен естетиката, функционалните аеродинамични подобрения включват увеличение на ширината на гумите от 215 мм на 235 мм, което допринася за намаляване на коефициента на съпротивление, който сега е оптимизиран от 0,32 на 0,30.

Вътре в интериора се разкрива изцяло модерна Audi среда, която се отличава с липсата на опционален дисплей от страната на пътника – дизайнерски избор, който избягва визуалните несъответствия, наблюдавани в базовите конфигурации на Q5, които не разполагат с допълнителен екран. Водачът разполага с 11,9-инчов изцяло цифров комбиниран уред, допълнен от 12,8-инчов централен сензорен екран с Android Automotive, което е знак за отклонение от собствената инфоразвлекателна операционна система на Audi. Макар че конфигурацията с два екрана е безспорно съвременна, преобладаването на сензорни бутони на волана и изразените рамки на дисплея могат да бъдат предмет на ергономични съображения за някои потребители.

Значително усъвършенстване, ексклузивно в сегмента на компактните автомобили, е използването на акустично остъкляване за предните странични прозорци, което обещава значително по-тихо и по-изтънчено преживяване в кабината. Това подобрение е в съответствие с неотдавнашните признания на Audi относно критиките в миналото относно качеството на материалите в интериора, като компанията обещава да се фокусира отново върху премиум усещането в бъдещите си продукти. Ергономичната изобретателност е очевидна в преработката на интерфейса на селектора на предавките, който се премества от централната конзола към компактен лост от дясната страна зад волана. Това интелигентно преместване освобождава ценно пространство между предните седалки за два големи държача за чаши, охлаждаща се индуктивна поставка за зареждане и два USB порта. За да се съобрази с това, многофункционалният лост отляво сега обединява контролите за чистачките, осветлението и мигачите с интересна конфигурация.

Под капака Audi предлага разнообразно портфолио от задвижващи агрегати, които балансират ефективността и производителността. Входната точка е електрифицирана мека хибридна версия с 1,5-литров турбо бензинов двигател, способен да деактивира цилиндрите при поискване за по-добра икономия на гориво. Този агрегат произвежда 148 к.с. и 250 Нм въртящ момент, предавани към предните колела чрез седемстепенна автоматична скоростна кутия. По-мощен 2,0-литров бензинов двигател развива 261 к.с. и 400 Нм, съчетан изключително с известната система за задвижване на четирите колела Quattro на Audi. Дизеловото задвижване се осигурява от познатия 2.0 TDI с мощност 148 к.с. и 360 Нм, наличен в конфигурация с предно задвижване. И двата конвенционални варианта на двигателя използват една и съща седемстепенна скоростна кутия S Tronic, като при пускането на пазара не се предлага комбинация от дизелов двигател и задвижване на четирите колела.

Има и вариант с plug-in хибридно задвижване (PHEV), макар че той остава изключително с предно задвижване. Тази система комбинира 1,5-литров бензинов двигател с електрически мотор за мощна комбинирана мощност от 268 к.с. и 400 Нм. Значителният нетен капацитет на батерията от 19,7 kWh позволява впечатляващ електрически пробег от 120 километра по цикъла WLTP. Възможностите за бързо DC зареждане позволяват презареждане от 10% до 80% за по-малко от 30 минути при до 50 kW. Забележително е, че този хибриден модел използва шестстепенна автоматична трансмисия, която се различава от бензиновите и дизеловите си колеги.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.

Свързани новини