В Stellantis се извършва значителна стратегическа промяна, тъй като автомобилната група се стреми да съживи италианското си луксозно подразделение Maserati. Изправена пред рязък спад от 57% в годишните доставки през миналата година, Maserati се сблъсква със значителни пазарни трудности. Макар че Stellantis категорично разсея слуховете за потенциална продажба или закриване на базираната в Модена марка, пътят ѝ напред включва забележителна вътрешна реорганизация.
Избраната стратегия е съсредоточена върху засиленото сътрудничество между Maserati и Alfa Romeo, друга марка на Stellantis, която в момента се сблъсква със собствени пазарни предизвикателства. Двете марки сега работят под общото ръководство на главния изпълнителен директор Санто Филичи. Изготвен е цялостен план, в който подробно са описани съвместните им усилия и който очаква окончателно одобрение от новия главен изпълнителен директор на Stellantis, Антонио Филоса, по време на планирана среща на 23 юни.
В разговор с австралийското списание Drive Филичи потвърди, че основният фокус на новия алианс ще бъде съвместното разработване на бъдещи автомобили. Въпреки това сътрудничество, пълно сливане на марките е изключено, тъй като Филиси запазва техните отделни пазарни позиции: Alfa Romeo заема „премиум“ сегмента, докато Maserati остава позициониран като „луксозен“. Въпреки това се очаква двете структури да обединят усилията си в различни други области, за да постигнат намаляване на разходите чрез „намиране на синергии, където е възможно“.