1 631

Над 10 хиляди собственика на Tesla съдят компанията в Австралия

  • tesla
  • австралия
  • съд
  • съдебен иск

Причината се крие в проблем със спирачките

Над 10 хиляди собственика на Tesla съдят компанията в Австралия - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

След неотдавнашните глобални предизвикателства, свързани с намаляването на продажбите, обществените критики и разширяването на списъка с международни съдебни дела, титанът в областта на електромобилите -Tesla, сега е изправен пред огромна правна битка в Австралия. Тези съдебни предизвикателства, предвождани от хиляди разочаровани собственици, разглеждат основни аспекти от представянето и маркетинга на автомобилите Tesla - от внезапни, необясними случаи на спиране до въпроси относно обявения пробег и възможностите за автономно шофиране.

Съдебните действия, за които първоначално бе съобщено през февруари, официално бяха отнесени към Федералния съд, като приблизително 10 000 собственици на Tesla в Австралия вече подкрепят колективната жалба. Този значителен брой подчертава, че разглежданите проблеми далеч не са изолирани инциденти, отразявайки по-широки настроения сред собствениците.

В основата на иска, предявен от адвокатската кантора JDA Saddler, е дълбоко обезпокоителното явление, наречено „фантомно спиране“. Собствениците описват ужасяващи случаи, при които техните автомобили необяснимо задействат спирачките при магистрални скорости (100-110 км/ч), често без видимо препятствие или предупреждение. Един от собствениците разказва, че автомобилът му рязко е намалил скоростта си на голяма магистрала - преживяване, което, колкото и да е смразяващо, става все по-познато. Ребека Янкаускас от JDA Saddler подчерта, че тези случаи на неконтролируемо спиране не се ограничават само до случаите, когато системата Autopilot е активна; водачите съобщават за същите стряскащи случаи дори когато имат пълен контрол. „Шофьорите съобщават, че са се чувствали напълно ужасени, когато автомобилите им са спирали внезапно, и това е довело в някои случаи до сблъсъци“, заяви Джанкаускас, подчертавайки сериозните последици за безопасността.

Освен смущаващия проблем със спирането, искът разглежда и рекламирания пробег на Tesla. В иска се твърди, че тези електромобили постоянно не достигат публично обявения си максимален пробег или дори пробега, показан на таблото, особено когато зарядът на батерията надхвърли 50%. Това поражда опасения относно точността на основните показатели за ефективност, които са от решаващо значение за притежаването на електромобил. Освен това в правното оспорване се твърди, че Tesla е знаела за това несъответствие в продължение на няколко години, но не е успяла да го отстрани.

Като добавя още едно ниво на сложност, искът оспорва истинските възможности на системата Autopilot на Tesla, твърдейки, че „хардуерът на автомобилите Tesla не е в състояние да поддържа напълно автономно или почти автономно шофиране“, въпреки маркетинга на компанията. Това засяга сърцевината на възприеманата стойност за много купувачи, които инвестират в усъвършенстваните функции за подпомагане на водача на Tesla.

Въпреки че над 10 000 собственици са се присъединили към колективния иск, си струва да се отбележи едно любопитно статистическо разминаване: Федералното министерство на инфраструктурата на Австралия съобщава, че е получило само шест официални жалби за „фантомно спиране“. Това несъответствие поражда въпроси относно механизмите за докладване, въпреки че не намалява значителния обем на опасенията, изразени от шофьорите на Tesla в цялата страна, които сега търсят обезщетение по съдебен път.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.

Свързани новини