BMW публикува допълнителна информация за своя преработен електрически кросоувър iX3, който ще бъде първият автомобил, създаден на базата на новата архитектура Neue Klasse. Публичният му дебют е насрочен за автомобилното изложение в Мюнхен по-късно тази есен.
iX3 ще бъде оборудван с нови цилиндрични акумулаторни клетки, които предлагат 20% увеличение на енергийната плътност в сравнение с настоящите призматични клетки. Предвижда се това подобрение да осигури на iX3 50 xDrive пробег от 800 км по WLTP. Автомобилът ще поддържа и 400 kW DC бързо зареждане, което ще му позволи да достигне над 350 км пробег за около 10 минути.
Удобството при зареждане е увеличено с „интелигентна клапа за зареждане“, която се отваря автоматично с помощта на изкуствен интелект, когато автомобилът се приближи до разпозната точка за зареждане. Моделът iX3 ще включва и възможности за двупосочно зареждане, което се осъществява с помощта на нова 19,2-киловатова кутия Wallbox. Тези функции позволяват на кросоувъра да функционира като източник на аварийно захранване.
Отвътре iX3 ще бъде оборудван с панорамна iDrive система на която работи BMW Operating System X. Интериорът включва също така „срамежливо-технологичен“ волан с осветени бутони, тънки вентилационни отвори, контролни уреди за управление на седалките, монтирани на вратите, и опционален 3D head-up дисплей.
За подпомагане на водача iX3 ще включва системи от следващо поколение с изкуствен интелект, чиито скорости на обработка са 20 пъти по-високи от тези на предишните версии. Сред споменатите конкретни функции са свободни ръце за шофиране по магистрала и функция за автоматична смяна на лентата. Новата система Motorway & City Assistant е предназначена да помага на водачите в сложна градска среда, като според съобщенията може да се справя с тесни завои, кръгови кръстовища и автоматично да спира на червени светлини. Функциите за съвместно управление и спиране ще позволяват фини настройки на водача към автоматизираната система, без да я изключва. Автомобилът ще предлага и усъвършенствана система за паркиране, базирана на изкуствен интелект, за по-добро разпознаване и планиране на маневри. Производството на iX3 ще започне в края на тази година, а доставките се очакват след представянето му през есента.