Uber ще започне изпитания на таксита без шофьори в столицата на Великобритания през следващата година, което е важна стъпка в усвояването на технологията за автономни превозни средства в Обединеното кралство. Тази инициатива изпреварва внедряването на Uber пред Cybercab на Tesla, който се очаква да дебютира в САЩ „преди 2027 година“.
Гигантът в сферата на превозите си сътрудничи с британската фирма за изкуствен интелект Wayve, за да усъвършенства възможностите си за автономно управление на ниво 4, като се фокусира върху сложната градска среда, характерна за Лондон. Това изпитание следва неотдавнашните правителствени съобщения относно ускорената рамка за пилотни автономни услуги, подобни на таксита и автобуси, по пътищата на Обединеното кралство. Докато предишните планове предвиждаха напълно автономни таксита до 2026 година, сроковете бяха коригирани до края на 2027 година за по-широко разпространение, въпреки че пилотните схеми се ускоряват.
Министърът на транспорта Хайди Алекзандър подчерта ангажимента на Обединеното кралство към автономните превозни средства, като прогнозира, че техният потенциал може да „стимулира растежа, да създаде 38 000 работни места и да добави 42 млрд. паунда към нашата икономика“.
Uber все още не е разкрила дали пилотната ѝ схема ще бъде отворена за обществеността или конкретни подробности за изпълнението ѝ, като заяви, че допълнителна информация ще бъде публикувана през следващите месеци. Въпреки това главният оперативен директор на Uber Андрю Макдоналд потвърди целта на компанията: „Нашата визия е да направим автономността безопасна и надеждна опция за пътниците навсякъде и това изпитание в Лондон доближава това бъдеще до реалността.“
Пътят към широкото разпространение на автономните превозни средства по улиците на Обединеното кралство остава сложен. Правителственият Закон за автоматизираните превозни средства постановява, че автомобилите без водач трябва да постигнат ниво на безопасност „поне толкова високо, колкото компетентните и внимателни човешки шофьори“. В случай на произшествие отговорността ще падне върху фирмата-оператор, освобождавайки пътниците от вина. Ако в автомобила има контролни уреди, пътниците стават „отговорни ползватели“, но все пак могат да бъдат освободени от отговорност при определени сценарии.