Миналата година Škoda ни даде възможност да се запознаем с електрическите състезания с концепцията Enyaq RS Race. Сега моделът се завръща с още по-агресивна и напредничава итерация, базирана на наскоро обновения кросоувър Enyaq. Тази нова концепция не е само за сурова скорост; тя е подвижна лаборатория за „устойчиви идеи“, които биха могли да се пренесат в бъдещите серийни автомобили, с особен акцент върху значителното намаляване на теглото.
Най-забележителната иновация тук е широкото използване на биокомпозитни части, изработени от ленени влакна. Те не са само за показ, а служат като „пилотен проект за бъдещи производствени модели“, като предлагат същите предимства по отношение на твърдостта и теглото като традиционните въглеродни влакна. Škoda не се е сдържала, изработвайки броните, калниците, покрива и масивното задно крило от този лек, екологичен материал. В изчистения кокпит биокомпозитни елементи украсяват и арматурното табло, панелите на вратите и опорите за краката. Поликарбонатните прозорци допълнително намаляват килограмите. Резултатът е намаление на теглото с 316 кг в сравнение със серийния Enyaq Coupe RS.
Освен с намаленото тегло концепцията може да се похвали с драстично разширен бодикит, включващ агресивни брони, нови вентилационни отвори и аеродинамични крила. Те се допълват от аеродинамично оптимизиран покрив, колосален заден дифузьор и минималистични странични огледала. Enyaq RS Race Concept се движи на олекотени 20-цолови джанти, доставени от OZ Racing, които обвиват високоефективна карбоново-керамична спирачна система, използваща десетбутални спирачни апарати отпред и четирибутални отзад.
Както се очаква за състезателен концепт, интериорът е напълно преработен, като е даден приоритет на функционалността пред удобствата. Водачът е посрещнат от компактен 5-инчов цифров инструментален панел и по-голяма 13-инчова информационно-развлекателна система. Същественото състезателно оборудване включва бързо свалящ се волан, предпазна клетка и състезателни седалки Atech, оборудвани с шестточкови предпазни колани. За безопасност на борда има автоматична пожарогасителна система, а премиум озвучителната система Havas обещава „вълнуващ звук от моторни спортове“, щом скоростта надхвърли 30 км/ч.
За да осигури управление, подобно на това на спечелилата рали Fabia RS Rally2, концепцията разполага с оптимизирано шаси и регулируемо спортно окачване с поръчкови пружини и амортисьори. Други подобрения включват хидравлична ръчна спирачка, преден и заден диференциал с ограничено приплъзване и височина на возене, агресивно намалена със 70 мм.
Изглежда, че системата за двойно предаване на всички колела е пренесена от серийния модел, като развива солидната мощност от 335 к.с.. Това електрическо задвижване позволява на концепцията да спринтира от 0-100 км/ч за по-малко от пет секунди, преди да достигне електронно ограничена максимална скорост от 180 км/ч.