Акио Тойода, председател на Toyota и внук на нейния основател, продължава да се обявява открито срещу бързото и всеобхватно преминаване към електрически превозни средства (ЕПС). От години Тойода твърди, че насилственото преминаване към електромобили не е оптималният път напред, като се позовава на тежки последици както за автомобилната индустрия, така и за околната среда.
Тойода твърди, че прибързаното премахване на двигателя с вътрешно горене може да застраши милиони работни места в сложната верига за доставки в автомобилната индустрия. Освен това той последователно твърди, че от екологична гледна точка хибридите остават значително „по-чисти“ от електрическите автомобили с батерии, особено като се имат предвид настоящите енергийни мрежи.
Той изтъкна значителния ангажимент на Toyota към хибридите, като отбеляза, че компанията е продала приблизително 27 милиона хибридни автомобила от пускането на първото поколение Prius на пазара през 1997 година. Според Тойода кумулативният въглероден отпечатък на тези хибриди се равнява на този на само девет милиона изцяло електрически превозни средства. Според него несъответствието става още по-ясно, когато електромобилите се зареждат с електроенергия от топлоелектрически централи, използващи изкопаеми горива, което е широко разпространено в страни като Япония. „Но ако бяхме направили девет милиона BEV в Япония - заяви Тойода, - това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали“. Това е така, защото Япония разчита на топлоелектрически централи за производство на електроенергия.“
Въпреки критиките и прогнозите за нейното падение заради привидното „изоставане“ в надпреварата за електромобили, стратегията на Toyota изглежда носи дивиденти. През 2024 година, компанията по впечатляващ начин си осигури позицията на най-голям автомобилен производител в света за пета поредна година, като до голяма степен компенсира по-бавното възприемане на електромобилите със стабилни продажби на своите хибриди и останалите модели с двигател с вътрешно горене (ДВГ). Пример за това: наскоро обработеният с хибриди Aygo X, най-малкият модел на Toyota извън японските kei автомобили, за който компанията твърди, че има най-ниския CO₂ отпечатък от всеки автомобил, който не се захранва от електрическата мрежа, и който понастоящем се предлага на пазара.