В отговор на значителното забавяне на търсенето на електрически превозни средства и нарастващите предпочитания към хибридните модели, Honda значително променя глобалната си стратегия, за да заложи изцяло на хибридите, според главния изпълнителен директор Тошихиро Мибе. Макар да не изоставя напълно електромобилите, японският автомобилен производител премества непосредствено фокуса си, за да подсили хибридните си предложения.
Мибе заяви, че компанията вижда нарастващо търсене на хибриди и има за цел да пусне нов парк от автомобили с това, което той нарича „най-ефективното в света“ задвижване с вътрешно горене и електричество. Съобщава се, че тази хибридна система от следващо поколение е по-лека от сегашните агрегати, разполага с 40% по-широк диапазон на оборотите и се очаква да доведе до около 10% подобрение на ефективността. Honda също така работи агресивно за намаляване на цената на хибридната система от следващо поколение с над 50% в сравнение с моделите от 2018 година и с над 30% в сравнение със системите от 2023 година, като се стреми към достъпност.
Honda планира да представи 13 нови модела в световен мащаб с тази хибридна технология от следващо поколение до 2030 година, със значителен фокус върху Северна Америка като „основно бойно поле“. Компанията възнамерява да внедри този хибриден хардуер в най-големите си автомобили в САЩ, вероятно включително SUV моделите Passport и Pilot. Въпреки че конкретните модели, които първи ще получат новия задвижващ агрегат, не бяха потвърдени от Мибе, той посочи, че той ще се съчетава със съществуващите 1,5-литрови и 2,0-литрови бензинови двигатели на Honda, което предполага, че модели като Accord, Civic, CR-V и HR-V могат да бъдат сред първите, които ще го получат