Nissan постепенно разкрива все повече подробности за дългоочакваното трето поколение на Leaf, което окончателно се отървава от познатата форма на хечбек и се превръща в по-съвременен кросоувър, допълнен от задна част в стил fastback. След първоначалния поглед през март 2025 година, новите изображения сега предлагат по-близък поглед към ключови елементи на дизайна, които подчертават неговата еволюирала естетика и инженерна мисъл.
Сред новоизтъкнатите характеристики са преработените LED фарове, поразителните 19-цолови алуминиеви джанти и активната система за затваряне на радиаторната решетка, която интелигентно се настройва за оптимален въздушен поток, допринасяйки за ефективността на автомобила. Ентусиастите ще отбележат също така и луксозната опция за панорамен покрив с функция e-Dimming. Тази усъвършенствана електрохроматична технология, съчетана с инфрачервено отразяващо покритие, умело премахва необходимостта от традиционен физически сенник, като предлага удобство и контрол на светлината.
Според директора по дизайна на Nissan, Нобутака Тасе, този нов Leaf ще се превърне в най-аеродинамичния сериен модел, който компанията някога е създавала. Той може да се похвали с впечатляващ коефициент на съпротивление от 0,25 в Европа и 0,26 в САЩ и Япония. Леките регионални различия се дължат на дребни специфични за пазара промени, като например разлики в дизайна на колелата и огледалата, което прави европейската версия малко по-обтекаема.
В основата на новия Leaf е гъвкавата платформа CMF-EV, споделена с по-големия SUV Ariya. Тази архитектура обещава плосък под и забележимо по-просторно оформление на кабината, което повишава комфорта и практичността на пътниците. Макар че точните спецификации все още са в тайна, Nissan потвърди, че автомобилът е с един двигател и няма опция за задвижване на всички колела. Компанията амбициозно планира пробег от 482 км за някои варианти, като по-общият целеви пробег на цялата гама е от 300 до 500 километра. Освен това Nissan се стреми към възможност за бързо зареждане с възможност за добавяне на приблизително 200 километра пробег само за 40 минути.
Ричард Кандлър, вицепрезидент на Nissan по глобалната продуктова стратегия, подчерта, че основната цел на новия Leaf е да се превърне в истински претендент за купувачите, свикнали с бензинови автомобили.
С близо 700 000 продадени бройки от Leaf след дебюта му през 2010 година, Nissan използва безценните познания на настоящите собственици, за да оформи развитието на това трето поколение. Очаква се по-изчерпателни подробности, включително пълни спецификации и цени, да бъдат разкрити по време на официалното представяне на 18 юни.