Най-малкият градски автомобил на Toyota, Aygo X, получава значителна актуализация в средата на жизнения си цикъл, която носи със себе си решаваща промяна към електрификация, по-агресивен дизайн и добавяне на спортна версия GR Sport. Този фейслифт вече е оборудван с доказания хибриден задвижващ агрегат със самозареждане, който се намира в по-големия му брат Yaris, обещавайки едновременно подобрена производителност и намалени емисии.
Този ход бележи смела стъпка за Toyota, тъй като тя става първият автомобилен производител, който въвежда изцяло хибридна конфигурация в силно конкурентния А-сегмент в Европа. Това означава, че Aygo X се сбогува с неелектрифицирания си 1,0-литров трицилиндров бензинов двигател. На негово място идва нов, по-мощен 1,5-литров хибриден агрегат - най-големият и най-мощен двигател, монтиран някога на серийно Aygo. Този задвижващ агрегат комбинира 1,5-литров двигател с естествено пълнене с един електромотор, генерирайки комбинирана мощност от 116 к.с.. Това представлява значително увеличение с 44 к.с. спрямо 1,0-литровия агрегат на предшественика, като мощността се предава на предните колела чрез скоростна кутия e-CVT.
Интегрирането на този нов задвижващ агрегат е улеснено от общата GA-B архитектура на Aygo X с Yaris и Yaris Cross. За да се вмести новата хибридна система, Toyota удължава предния надвес със 76 мм, увеличавайки общата дължина до 3776 мм, като същевременно запазва компактното междуосие от 2430 мм.
Визуално обновеният Aygo X се отличава със забележимо „по-драматично лице“. Преработените фарове вече са свързани с изпъкнал декоративен елемент, преливащ в много по-голяма решетка на предната броня. Въпреки че основната част на каросерията до голяма степен се пренася от модела за 2021 година, фините подобрения включват променен капак на двигателя, нови предни калници, преместени странични мигачи към капачките на огледалата и свежа палитра от екстериорни цветове.
Стъпвайки вътре, подобренията продължават. Шофьорите ще открият ново 7-инчово цифрово арматурно табло, преработено управление на климатика, стандартна електронна ръчна спирачка, безжично зареждане и два порта за зареждане USB-C за модерна свързаност. Централният инфоразвлекателен дисплей изглежда леко променен, като вероятно ще запази 9-инчовия си диаметър в моделите с по-висока спецификация.
Комфортът също е подобрен в цялата гама, като всички обновените версии на Aygo X се радват на по-тих салон. Това се дължи на набор от компоненти за намаляване на шума, включително шумозаглушители на арматурното табло, изолация на капака на двигателя, кора под двигателя и обновена изпускателна система. Най-високите нива на оборудване допълнително подобряват спокойствието с по-дебели стъкла на прозорците и допълнителна шумоизолация по цялата каросерия.
И накрая, Aygo X става най-новата Toyota, която получава GR Sport емблемите. Това най-спортно Aygo досега се отличава визуално с 18-цолови алуминиеви джанти, радиаторна решетка с шарка на пчелна пита с фалшиви въздухозаборници и фини емблеми GR отвън и отвътре. Ексклузивният двуцветен нюанс Mustard с контрастиращ черен капак допълнително засилва спортната му привлекателност. Макар че GR Sport не добавя допълнителна мощност, той може да се похвали с нова настройка на шасито с пренастроени амортисьори и пружини, както и с по-остра калибровка на електрическото сервоуправление, което обещава по-завладяващо и динамично шофиране.