11 531

Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно

  • китай
  • батерия
  • електромобил

Технологията разчита на замяна на батерията

Само 100 секунди за напълно заредена батерия на електромобил. Китайци доказаха, че е възможно - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Надпреварата за доминиращо влияние на електрическите превозни средства направи светкавичен завой. Тази седмица Changan Automobile пусна първите 1000 бройки от своя седан Oshan 520 - автомобил, който е готов да направи революция в градските електромобили. Тези седани, първоначално предназначени за оживените таксиметрови паркове в Китай, влизат в историята: те са първите серийни модели, в които са интегрирани революционните сменяеми батерии Choco-SEB на CATL.

Истинското вълшебство тук не е само в новия автомобил, а в инфраструктурата, която го захранва. Тези специализирани батерии могат да се сменят за невероятните 100 секунди на специални станции - време, което прави традиционното зареждане на бензиностанция да изглежда като цяла вечност. За потребителите с голям пробег като таксиметровите шофьори това почти мигновено „зареждане“ предлага огромно предимство, като на практика елиминира престоя и увеличава приходите.

CATL, която вече е водещият световен доставчик на батерии за електрически превозни средства, не просто доставя продукт, а организира цяла екосистема. В Чунцин вече има 34 действащи станции за смяна на Choco-SEB, а планът за разширяване е агресивен: До края на 2025 година CATL има за цел да разположи 1000 станции в 31 големи китайски града. Всяка станция е проектирана за изключителна ефективност, като може да извършва до 822 подмени на батерии на ден.

Тази амбициозна визия се простира далеч отвъд Changan. CATL е сключила стратегически съюзи с огромен списък от китайски производители на автомобили, включително GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW и BAIC. Тази широка подкрепа от страна на индустрията означава, че автомобилите от многобройни марки ще бъдат съвместими и ще могат да използват бързо разширяващата се мрежа от станции за смяна на батерии на CATL, което ще спомогне за създаването на истински оперативно съвместим стандарт за смяна на батерии в цялата страна.

Самият Oshan 520 е практична, ориентирана към стойността входна точка в тази нова ера на бързото зареждане на електрически превозни средства. Оборудван със скромната 56 kWh батерия, той осигурява приличен пробег по CLTC до 515 км . Със стартова цена от 166 890 юана (около 25 хилядиевро) той е достъпно предложение за средния китайски шофьор, особено във взискателния търговски сектор, където времето недвусмислено е пари.

Списъкът с други китайски електромобили, за които е потвърдено, че поддържат системата Choco-SEB, нараства с всеки изминал ден, като включва модели като GAC Aion S, Hongqi E-QM5, SAIC Roewe D7, BAIC C66, Wuling Bingo, Wuling Starlight, SAIC Rising R7, SAIC Maxus Mifa 9 и SAIC Maxus Dana.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 38 гласа.

Свързани новини