1 364

Италианци представиха V12 хиперкар със задно предаване

  • giamaro
  • хиперкар
  • хиперкола
  • v12

Katla разполага с до 2127 конски сили

Италианци представиха V12 хиперкар със задно предаване - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

На сцената на хиперавтомобилите се появи нов играч в лицето на Giamaro Automobili и тяхнатаизцяло нова Katla. Като освежаващо отклонение от все по-често срещаните електрически хиперавтомобили, тази машина е оборудвана със 7.0-литров V12 двигател с четири турбокомпресора, разработен изцяло от компанията.

Данните за мощността на Katla са наистина впечатляващи. В зависимост от варианта се твърди, че този звяр развива или колосалните 1647 к.с. и 1147 Нм въртящ момент, или зашеметяващите 2127 к.с. и 1481 Нм въртящ момент. В перспектива, моделът от най-високо ниво ще бъде дори по-мощен от Bugatti Tourbillon. Макар че Giamaro не е публикувал допълнителни спецификации за производителността, двигателят е съчетан със седемстепенна трансмисия. Това, което е наистина впечатляващо - или може би плашещо - е, че цялата тази мощност се изпраща единствено към задните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване. Да, само на задните колела. Компанията също така намекна, че в момента се разработва 11-степенна скоростна кутия с двоен съединител.

От естетическа гледна точка Katla има външен вид, който, макар и несъмнено агресивен, може да се стори на някои малко общ, почти като суперавтомобил, замислен от изкуствен интелект. От Giamaro остават неразкрити относно стилистичните детайли, но можем да наблюдаваме вентилиран капак и характерни „плаващи“ LED дневни светлини. Освен това се отличава с драматични врати отварящи се нагоре и елегантна каросерия, проектирана да насочва ефективно въздуха към средно разположения двигател. В задната част С-образните LED задни светлини и големият дифузьор допълват агресивния профил.

Katla се движи на шахматно разположени 20- и 21-цолови джанти, обути във високоефективни гуми Bridgestone Potenza Sport. Спирачките се управляват от сериозно надеждна система, включваща 10- и 4-бутални супорти, които притискат масивни 16,5-инчови (420 мм) дискове в четирите ъгъла. Аеродинамиката е активна, с активно задно крило, което увеличава максимално притискателната сила и може да функционира и като въздушна спирачка при бързо забавяне. По отношение на размерите, Katla е дълга 4791 мм и има междуосие 2750 мм/

Въпреки че от Giamaro запазиха подробностите за интериора в тайна, те потвърдиха вдъхновения от авиацията кокпит, изработен от алуминий, въглеродни влакна и „изискани текстилни тъкани“. Той се отличава с цифрово арматурно табло и информационно-развлекателна система, целенасочено насочена към водача. Други акценти в интериора включват волан с плоско дъно, минималистичен превключвател с бутони и чифт поддържащи спортни седалки. Katla се възползва от олекотено шаси от въглеродни влакна, тежащо едва 170 кг, което допринася за забележително ниското обявено собствено тегло от 1450 кг - изключително леко за машина с двигател V12. Твърди се също, че автомобилът може да се похвали с разпределение на теглото в съотношение 42:58 и усъвършенствана система на окачването, използваща компоненти от масивна алуминиева сплав и електронно регулируеми амортисьори. Освен това височината на возилото се регулира автоматично, балансирайки аеродинамичната ефективност с ежедневната използваемост.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.

Свързани новини