Шестото поколение на Toyota RAV4 най-накрая бе показано, продължавайки да развива своя отличителен дизайнерски език. Още от пионерската си поява през 1994 година. RAV4 е неизменна част от сегмента на семейните SUV автомобили, като през миналата година излезлият модел спечели титлата на третия най-продаван автомобил в света.
Визуално новият модел запазва познатите изправени и внушителни пропорции на отиващия си RAV4, като същевременно възприема по-съвременна и по-настойчива естетика. В предната част вече има отличителни С-образни LED фарове, които черпят вдъхновение от ръбатия дизайнерски език, видим при новия Prius и фейслифтирания bZ4X. В задната част логото на новия модел на RAV4 е елегантно интегрирано между задните светлини, а самите те са вградени в елегантна черна лайстна на капака на багажника.
За тези, които търсят още по-агресивно присъствие, се завръща популярният вариант GR Sport. Тази модификация се отличава с уникални черни 20-цолови алуминиеви джанти и характерна форма на радиаторната решетка. Освен естетиката, GR Sport се възползва и от по-широка с 20 мм следа, високоефективни амортисьори, различни пружини и променено сервоуправление, които допринасят за това, което Toyota твърди, че е „по-голяма ангажираност“ зад волана. Отвътре уникалните елементи на GR Sport включват алуминиеви педали, велурени спортни седалки и червени акценти в купето.
В основата на тези подобрения в дизайна и производителността стои преработена версия на платформата TNGA G-AK на предишния RAV4. Задвижването продължава да бъде електрифицирано, с възможности за напълно хибридни и plug-in хибридни задвижвания. Звездата на шоуто за много пазари ще бъде плъг-ин хибридът, който сега разполага със значително по-голяма батерия с капацитет 23 kWh. Това означава пробег от 100 км на чисто електричество, което представлява значително увеличение с 25 км в сравнение с предишния модел.
Възможностите за зареждане също са значително подобрени. RAV4 вече поддържа бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 50 kW, което позволява бързо зареждане от 10 до 80% само за 30 минути. Скоростта на зареждане с променлив ток също е подобрена до 11 kW, за което спомага усъвършенствана система за управление на топлината, която интелигентно превключва между охлаждащите системи, подобрявайки както ефективността на зареждане, така и дълготрайността на батерията. Тази нова батерия също така умело допринася за подобряване на динамиката на шофиране, като понижава центъра на тежестта на автомобила.
Плъг-ин моделът предлага конфигурации със задвижване на предните колела и със задвижване на всички колела. По-мощният RAV4 със задвижване на всички колела генерира 304 конски сили, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди. Новият вариант с предно задвижване, макар и с по-малка мощност - 268 конски сили, все пак постига скорост от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди.
Toyota не е забравила и пълнохибридните модели, като е въвела фини подобрения в електромотора, трансмисията и системите за управление за по-добра реакция. Тук версията с предно задвижване генерира 183 конски сили, а вариантът със задвижване на всички колела - 191 конски сили. На борда е налична и интелигентна функция за географско ориентиране, която автоматично превключва в режим на електрическо задвижване при навлизане в екологични зони въз основа на навигационни данни и навици на шофиране. Благодарение на 10% по-твърдата каросерия и повсеместните подобрения в цялостната рафинираност SUV трябва да се управлява наистина по-добре от преди.
Вътре в новия RAV4 пътниците ще намерят изцяло модерна и ориентирана към потребителя среда. Новият 12,9-инчов централен сензорен екран, за който се съобщава, че е проектиран с оглед на европейските клиенти, предоставя ключова информация с един поглед, заедно с адаптивни преки пътища и цялостно „ориентирано към потребителя изживяване“, според Toyota. Непосредствено пред водача, 12,3-инчов цифров екран може безпроблемно да интегрира сателитната навигация на автомобила, допълнително допълнен от преработен head-up дисплей за важна информация, проектирана директно в зрителната линия на водача.