BMW публично потвържди, че активно тества изцяло твърдотелни батерии. Специално адаптиран прототип на BMW i7 започна пътни изпитания, с което германският автомобилен производител твърди, че това е първият автомобил, оборудван с „наистина изцяло твърдотелни батерии“.
Задълбоченото навлизане на BMW в областта на твърдотелните технологии не е новост. То започна през 2021 година със стратегическа инвестиция в Solid Power - стартъп, който впоследствие стана публичен. Тази ранна прозорливост сега изглежда дава плодове с пътния дебют на прототипа i7. Този автомобил използва утвърдената опаковка на батерията на BMW от поколение 5 с призматични клетки, но от решаващо значение е, че тези клетки използват твърд електролит на базата на сулфид. Моделът i7 ще послужи като важна тестова база в реални условия, в която щателно ще се оценяват издръжливостта и производителността на батерията, като същевременно се изследват критични аспекти като разширяване на клетките, контрол на работното налягане и термична адаптация.
Освен примамливата по-висока енергийна плътност, твърдотелните батерии предлагат и значително предимство по отношение на безопасността, тъй като елиминират запалимите течни електролити, които се срещат в сегашните литиево-йонни клетки.
BMW не е сама в този авангарден стремеж. Mercedes-Benz наскоро представи свой собствен прототип, задвижван от литиево-метална твърдотелна батерия от Factorial Energy, същият доставчик за планирания парк от Dodge Charger Daytona EV от Stellantis. Въпреки това, много наблюдатели в индустрията смятат, че ако твърдотелните батерии трябва да достигнат до истинско масово производство, крайният пробив е по-вероятно да дойде от голям световен производител на батерии, а не от стартъп, дори ако този стартъп е подкрепен от голям автомобилен производител.
Всъщност гиганти като CATL и BYD, най-големите производители на акумулатори в света, са инвестирали много в изследвания в областта на твърдото тяло. И двете компании публично се ангажираха с ограничено производство на твърдотелни клетки до 2027 година, с амбициозни цели за серийно производство около 2030 година, когато техническите предизвикателства бъдат отстранени и производствените разходи станат по-приемливи.