С едва 50 бройки, предназначени за най-отдадените ентусиасти на BMW, последните шпионски снимки предлагат потенциален мимолетен поглед към Skytop, ексклузивна машина, която ще се появи на обществените пътища по-късно тази година.
Този елегантен тарга кабриолет, който е съзнателна почит към легендарните роудстъри на BMW - 507 и Z8, които са цитирани като музи - изглежда, че в прототипната си форма е претворил точно дизайна на концепцията, чак до отличителните колела, вдъхновени от турбини.
Дизайнерският разказ на Skytop започва с предната част, която съзнателно се отдалечава от по-смелата и настойчива естетика, характерна за много съвременни BMW-та. Вместо това се появява по-изтънчен и изваян нос, характеризиращ се с фино осветени бъбрековидни решетки, заострени и наклонени напред, напомнящи „нос на акула“, който определяше класическите купета на BMW като оригиналния CS. Елегантни, минималистични фарове с изчистени вътрешни детайли се намират над елегантно гладка долна броня.
Каросерията придобива по-съществена форма, като нейните обеми едва доловимо повтарят изчистените линии на Z8. Дизайнът на задната част възприема освежаваща простота, като избягва често натрапчивите светлинни знаци на съвременните автомобили за сметка на изчистени, хоризонтални задни светлини и неукрасена броня. Тези сдържани детайли контрастират дори с настоящия дизайнерски език на BMW, като може би загатват за бъдеща насока, както се вижда в предстоящите електрически автомобили Neue Klasse. Макар че погледът към интериора е ограничен, цялостната архитектура изглежда отразява тази на настоящото BMW 8 Series, макар и да е облечена в изключително висококачествена кожа и да е украсена с акценти от кехлибарен кристал, включително традиционен джойстик за избор на предавка - носталгично намигване в сравнение с превключвателите, предпочитани в много от по-новите предложения на BMW.
В основата на тази поръчкова и визуално впечатляваща форма е платформата и задвижването, заимствани от BMW 8 Series. Това потвърждава сърцето, задвижвано единствено от двигател с вътрешно горене: мощен 4,4-литров V8 двигател с два турбокомпресора, вероятно настроен на същата вълнуваща мощност от 625 к.с., която се среща в M8 Competition, като умишлено са пропуснати плъг-ин хибридните усложнения, наблюдавани в модели като новото M5. В съчетание с осемстепенна автоматична трансмисия и системата за задвижване на всички колела BMW xDrive, Skytop се очаква да постигне показатели, близки до тези на M8 Competition Cabrio, с прогнозен спринт от 0 до 100 км/ч за около 3,3 секунди.