Mitsubishi Eclipse Cross, пуснат на пазара през 2017 година и понастоящем предлаган единствено като plug-in хибрид, е на прага на значителна трансформация. Японският автомобилен производител обяви изцяло нов модел, който препозиционира Eclipse Cross като изцяло електрически семеен SUV. Интригуващото е, че този нов електромобил ще бъде почти идентичен близнак на своя братовчед от Renault, Scénic E-Tech, като основната отличителна черта ще бъде преработената предна част.
Електрическият Mitsubishi Eclipse Cross, който ще се конкурира в сегмента на „големите“ C-SUV автомобили, ще бъде официално представен през септември следващата година, а първите доставки за европейските клиенти се очакват към края на 2025 година. Този нов модел ще отбележи третото SUV попълнение в европейската гама на Mitsubishi в бърза последователност, след неотдавнашното представяне на Outlander PHEV през пролетта и предстоящия Grandis (наличен както в традиционен вариант с вътрешно горене, така и в хибриден) през юли.
Проектиран специално за европейския пазар, Mitsubishi Eclipse Cross ще се сглобява в завода ElectriCity на Renault, намиращ се в Дуай, Франция - същото съоръжение, в което се произвежда Scénic E-Tech. Това сътрудничество подчертава продължаващата стратегия на Mitsubishi да използва платформата на Renault за своите нови европейски модели, както се вижда от COLT (базиран на Clio V) и ASX (производен на Renault Captur). Въпреки това Mitsubishi подчертава, че дизайнът на Eclipse Cross е бил контролиран от европейския дизайнерски център близо до Франкфурт, Германия, и ще включва последната итерация на стила на предната част на марката „Динамичен щит“, целящ да осигури отличителна визуална идентичност.
При пазарното си представяне електрическият Eclipse Cross ще се предлага в конфигурация с дълъг пробег, а вариантът със среден пробег се очаква да последва някъде през 2026 година. Информационно-развлекателната система ще се базира на операционната система Android Automotive на Google. Този стратегически ход означава ангажимента на Mitsubishi към електрификацията на европейския пазар, като използва съюза си с Renault за бързо въвеждане на нови привлекателни електрически SUV предложения.