1 459

Прототип на бруталното Porsche 911 GT2 RS бе засечен на "Ринга"

  • porsche
  • 911
  • gt2rs
  • gt3rs

Дебютът се очаква по-късно тази година

Прототип на бруталното Porsche 911 GT2 RS бе засечен на "Ринга" - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Забелязан на пистата Нюрбургринг, този прототип на Porsche 911 силно подсказва за предстоящата поява на следващото поколение GT2 RS - модел, който често се смята за върха в историята на 911. Тази нискосерийна машина за много пари традиционно обединява най-агресивно настроеното шаси, получено от GT3 RS, с още по-мощна итерация на задвижващия агрегат Turbo с принудително пълнене, а поколението 992 изглежда е готово да разшири тези граници още повече.

Каросерията на тестовото муле видимо надхвърля и без това широките арки на GT3 RS, а допълнителната облицовка едва прикрива изглеждащите като прототип колела, които никога досега не са виждани при тестовите автомобили на Porsche. Тази разширена стойка е отразена отпред с преувеличени арки, които запазват вентилационните отвори и въздуховодите на GT3 RS, макар и в значително по-широка форма.

Налице са познатият карбонов капак с отвори за вентилация на радиатора и надлъжно разположеният карбонов покрив, които насочват въздушния поток към задното крило, разработено за моторни спортове, в комплект със системата за намаляване на съпротивлението (DRS). При по-внимателно разглеждане на задната част обаче се забелязват значителни отклонения от GT3 RS. Освен новите задни светлини от поколението 992.2, в преработената долна броня сега се намира ясно изразена различна изпускателна система. Централно разположените двойни ауспухови тръби на GT3 RS вече ги няма, а са заменени от двойка импровизирани накрайници, разположени в задната броня. Макар че е малко вероятно тези накрайници да бъдат окончателната производствена спецификация, тяхното разположение силно подсказва за напълно преработен заден капак, за да се приспособи конфигурацията на изпускателната система на Turbo.

Официалните подробности остават оскъдни и до дебюта на новия 992.2 Turbo по-късно тази година спекулациите са свързани с екстремния задвижващ агрегат. Потенциално той би могъл да включва хибридна система, подобна на тази в моделите GTS, включваща компактен електромотор, интегриран в трансмисията с двоен съединител, и друг в рамките на един по-голям турбокомпресор. Точното интегриране на тази технология в новия Turbo, а оттам и в GT2 RS, обаче остава открит въпрос.

По отношение на суровата мощност Porsche има потенциал да надмине значително показателя 690 к.с. на предишното поколение GT2 RS, представено през 2017 година Тъй като предстоящият 911 Turbo S вероятно ще се доближи до тази мощност, много вероятно е 992.2 GT2 RS да надхвърли комфортно 700 к.с., като евентуално дори ще флиртува с границата от 800 к.с. - ход, който би го позиционирал като крайно екстремно решение преди все по-строгите европейски правила за емисиите потенциално да ограничат подобни творения с висока мощност.

Мощността почти сигурно ще се насочва изключително към задните колела чрез осемстепенна трансмисия с двоен съединител; опция за ръчна скоростна кутия е много малко вероятна предвид очакваните огромни стойности на мощността и въртящия момент.

Също така може да се предположи, че съществени аеродинамични подобрения и подобрения на шасито ще бъдат неразделна част от пакета, като Porsche несъмнено ще използва широко въглеродни влакна за панелите на каросерията и компонентите на интериора.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини