Забелязан в ранните етапи на разработката, предстоящият Mercedes-Benz CLA Shooting Brake ще предлага стратегия с двойно задвижване, отразяваща седана, както с икономичен леко хибриден вариант (отличаващ се с отворена радиаторна решетка), така и с изцяло електрически вариант. Докато дизайнът на предната част ще бъде общ за двата типа каросерии, Shooting Brake ще запази елегантната си, наклонена линия на покрива след задните врати, като се стреми към хармонично съчетание на визуална привлекателност и ежедневна практичност.
Очаква се задното осветление да повтаря дизайна на седана CLA, демонстрирайки познатия светлинен подпис на Mercedes-Benz с трилъчева звезда и характерната, прекъсната светлинна лента, фино прикрита от камуфлажа.
Отвътре директно ще бъде пренесен технологично напредналият салон, характеризиращ се с унифициран черен панел, в който се намират открояващ се 15,4-инчов централен сензорен екран на инфоразвлекателната система, 10-инчов дигитален дисплей за водача и опционален 15,4-инчов екран за предния пътник. Това ново поколение автомобили Mercedes-Benz, както се вижда от седана CLA, се ползва от най-съвременна цифрова архитектура, управляваща всички електронни системи, която позволява удобно актуализиране на софтуера по въздуха.
Представеният хибриден задвижващ агрегат съчетава компактен 1,5-литров четирицилиндров бензинов двигател с електромотор с мощност 20 kW (27 к.с.), интегриран в осемстепенната трансмисия с двоен съединител. Инженерите на Mercedes-Benz твърдят, че тази конфигурация ще позволи кратки периоди на изцяло електрическо шофиране при по-ниски скорости, движение по инерция без вредни емисии при скорост до 100 км/ч и рекуперация на енергия до 25 kW при намаляване на скоростта на всяка предавка.
Напълно електрическият CLA Shooting Brake, който ще се продава като CLA с EQ Technology, ще разполага с високоефективна електрическа задвижваща система, подкрепена от 800-волтова електрическа архитектура, улесняваща възможностите за свръхбързо зареждане. Mercedes-Benz предполага, че тази технология ще позволи на водачите да увеличат пробега си с приблизително 300 километра само за 10 минути, когато са свързани към съвместимо високоскоростно зарядно устройство.
Важно е обаче да се отбележи, както вече беше подробно описано при седана CLA, че тази 800-волтова система не е оптимизирана за по-разпространените 400-волтови ултрабързи зарядни станции, които представляват по-голямата част от инфраструктурата за зареждане в много региони,. Затова собствениците ще трябва да търсят по-рядко срещаната, но все по-разширяваща се мрежа от 800-волтови зарядни точки.
Очаква се при пускането на пазара да бъдат налични два първоначални едномоторни електрически варианта - 250+ и 350, като и двата използват батерия с капацитет 85 kWh. Версията седан на 250+ може да се похвали с впечатляващ пробег от около 790 км, като по-късно се очаква към гамата да се присъедини по-достъпен модел от начално ниво с по-малка батерия и по-малък пробег.