Карлос Гон, някога известният, а сега скандално известен бивш лидер на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, продължава да предизвиква вълни от самоналоженото си изгнание в Ливан. Без да се страхува да предизвиква полемика, Гон постоянно използва медийните си изяви, за да критикува остро бившите си работодатели, а неотдавнашното му интервю за френския новинарски канал BFM TV не беше по-различно.
С предимството на ретроспекцията 71-годишният Гон твърди, че е предвидил сегашното положение на японския автомобилен производител, заявявайки недвусмислено: „Предвиждах упадъка на Nissan и изчезването на алианса.“ Въпреки че последната част от прогнозата му не се е сбъднала напълно, партньорството между Renault и Nissan безспорно е сянка на предишното си аз. Сложната мрежа от кръстосани дялови участия е разплетена, като е спаднала от 15 на 10%, а Renault сега е в процес на придобиване на мажоритарния дял на Nissan в техните индийски операции, което е сигнал за значителна промяна на властта.
Гон не спести думи при определянето на вината за настоящите трудности на Nissan, като посочи директно ръководството на компанията. Той посочи „решенията, които са били вземани твърде бавно“ като ключов недостатък, твърдейки, че „повечето от проблемите са свързани с ръководството на Nissan“. Известен с откровения си характер, бившият главен изпълнителен директор не сдържа суровата си оценка, заявявайки, че компанията е „в отчаяно положение“ и е принудена да потърси помощ от неочакван източник - един от основните си конкуренти в Япония.
Този конкурент се оказа Honda. Въпреки това амбициозните планове за мегасливане между двата японски автомобилни гиганта в крайна сметка пропаднаха само няколко месеца след началото на първоначалните дискусии. Гон предложи своята гледна точка за това провалено обединение, заявявайки, че суперкомпания, създадена чрез сливане на Nissan и Honda, „няма смисъл“. Преди това в интервю за Automotive News той предположи, че Honda е преследвала „тайно поглъщане“, целящо да се постави „на мястото на водача“.
Последвалите събития като че ли потвърдиха тълкуването на Гон. След провала на преговорите за сливане Honda открито призна, че намеренията им не са били за равноправно партньорство, а по-скоро за йерархична структура, при която Honda ще се превърне в компания майка, а Nissan - в дъщерно дружество чрез размяна на акции.
Гон не се въздържа от силни изрази при обсъждането на това почти пълно сливане, като нарече опита на Nissan-Honda „отчаян ход“. Освен това той обрисува мрачна картина на съществуващия алианс с Renault, описвайки го като „малък и крехък“, а самия Nissan характеризира като станал „скучен и посредствен“. Последното му интервю за BFM TV завърши с оценката, че в момента Nissan е „в затишие“.