Lada Safari, продукт на странно сътрудничество между Bohse, Porsche и Lada, е свидетелство за това какво се случва, когато автомобилните инженери се впуснат в трескав сън. Това западногерманско творение е кабриолет-пикап 2+2 с късо за този клас междуосие, и вероятно модел за който никога не сте чували.
Bohse, малък германски производител на коли по поръчка, е взел скромната Lada Samara и с малко инженерна помощ на Porsche я е превърнал в тази автомобилна химера. Приносът на Porsche, който включва тунинг на двигателя, модификации на трансмисията и дори принос в дизайна, поставя тази Lada в една линия с легендарните Mercedes-Benz E500 и Audi RS2 Avant - автомобилно родословно дърво, което повдига повече въпроси, отколкото дава отговори.
AlphaCars, базираният в Масачузетс дилър, който се занимава с продажбата, я описва като „много по-усъвършенствана от всичко друго, което Lada е произвеждала по това време“. Този конкретен пример, който може да се похвали с оригинална боя, елементи и интериор, изглежда е бил съхранен в капсула на времето. Подвижният люк, мекият покрив на кабриолета и плиткото легло на пикапа, в съчетание с изненадващо просторния багажник, подсказват, че автомобилът е проектиран да прави всичко, макар и с някои уговорки.
Салонът е пример за утилитарна простота, с три педала, ръчна скоростна кутия и аналогови уреди за управление. Малкият пробег - 10 600 км, и цялостното състояние подсказват, че автомобилът е прекарал повече време като повод за разговори, отколкото като ежедневен автомобил. Изненадващо, AlphaCars твърди, че наличността на резервни части е изобилна, благодарение на скорошното производство на Samara. Цената, която се търси е 28 995 долара.