Според неотдавнашно проучване амбициите на Tesla на американския пазар се сблъскват със значителен насрещен вятър, който показва широко разпространено нежелание от страна на потребителите. Впечатляващите 67 % от пълнолетните американци са отказали да притежават или да вземат на лизинг някой от електромобилите на компанията, а основната причина за това изглежда е Илон Мъск.
Данните, събрани от Yahoo News и YouGov, разкриват, че публичният имидж на Мъск е значителен фактор, който възпира потенциалните купувачи на Tesla. Общо 37% от анкетираните го посочват като причина за незаинтересоваността си, а 20% отдават решението си единствено на него. Тази цифра е по-малка от 27%, които твърдят, че Мъск не оказва влияние върху техните съображения за покупка.
Изглежда, че някогашната лоялност на Мъск сред ентусиастите на Tesla отслабва. Само 1% от анкетираните посочват, че влиянието на Мъск би ги насърчило да притежават или да вземат на лизинг Tesla.
Проучването, в което са участвали 1677 пълнолетни граждани на САЩ, показва, че Мъск се възприема предимно негативно. Мнозинството от анкетираните, 55%, изразяват неблагоприятно мнение, като 45% са на мнение „много неблагоприятно“. Това рязко контрастира с 21%, които имат „много благоприятни“ възгледи.
Тези негативни настроения обхващат и самата марка Tesla. 49% от американците имат неблагоприятни възгледи за автомобилния производител, а само 37% изразяват положителни нагласи.
Освен това участието на Мъск в Департамента за правителствена ефективност се посреща с неодобрение от 48% от анкетираните, а 52% смятат, че той дава приоритет на личните интереси пред националните.
Резултатите от проучването сочат, че Tesla е изправена пред сериозно предизвикателство на пазара в САЩ, където публичният имидж на Мъск се оказва съществена пречка за приемането на автомобила от потребителите. Ситуацията се усложнява допълнително от неотдавнашните случаи на вандализъм и палежи, насочени към дилърските центрове и автомобилите на Tesla, което показва повишено ниво на обществена враждебност.