6 006

Никой вече не иска да си купува Lancia

  • lancia
  • ypsilon
  • спад в продажбите

Европейските продажби на марката се сринаха със 73 процента

Никой вече не иска да си купува Lancia - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Италианската марка Lancia, собственост на корпорацията Stellantis, се сблъска със значителен спад в продажбите въпреки разширяването на дистрибуторската си мрежа в Европа. През първите два месеца на 2025 година компанията е продала едва 2 208 коли, което е спад от 73% спрямо същия период на 2024-а, когато са продадени 8 098 броя.

През февруари 2024 година Lancia представи новото, пето поколение на хечбека Ypsilon, изградено на френската платформа CMP, като прекрати производството на предишния модел. Този ход имаше за цел да съживи марката и да разшири присъствието ѝ на европейския пазар. Въпреки това и въпреки навлизането на марката на нови пазари като Франция, Испания, Белгия и Нидерландия, продажбите са намалели значително. Но защо?

Една от причините за спада в търсенето е значителното поскъпване на новия Ypsilon. Ако предишното поколение струваше около 15 000 евро, новата хибридна версия с мощност 100 к.с. започва от 23 900 евро, а електрическата версия с мощност 156 к.с. - от 29 900 евро. Това прави Ypsilon по-малко конкурентен в своя сегмент.

Освен това, дизайнът на новия Ypsilon получи смесени отзиви, тъй като споделя елементи с други модели на платформата CMP, като Peugeot 208. Това определено намалява неговата привлекателност за потенциални купувачи, търсещи уникалност и индивидуалност, каквато марката предлагаше в миналото.

Въпроси будят и плановете на Lancia за бъдещи модели. Флагманският кросоувър Lancia Gamma на платформата STLA Medium се очаква да се появи през 2026 година, а новата версия на Lancia Delta - през 2028-а. Въпреки това, предвид настоящите тенденции и предизвикателствата на марката, успехът на тези модели остава под въпрос.

Като цяло Lancia е изправена пред сериозни предизвикателства в опитите си да възвърне позициите си на европейския пазар. Високите цени, противоречивите дизайни и силната конкуренция поставят бъдещето на марката под съмнение и са необходими решителни действия, за да се коригира ситуацията.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.

Свързани новини

  • Всичко, което знаем за новата луксозна Lancia
    Всичко, което знаем за новата луксозна Lancia
    Lancia, легендарният италиански автомобилен производител, се завръща смело с предстоящия си флагмански модел Gamma. Предвиден за пускане на пазара пре ...
    19.12.2024
    2 962
  • Продава се най-яката Lancia
    Продава се най-яката Lancia
    В онлайн сайта Bring a Trailer се появи обява за продажбата на един легендарен автомобил. Става дума за Lancia Delta Integrale Evo 1 от 1992 година, п ...
    13.03.2024
    5 740
  • Как Lancia обнови единствения си модел
    Как Lancia обнови единствения си модел
    Lancia обнови единствения си модел, хечбека Ypsilon. Субкомпактният автомобил получава нова екстериорна и вътрешна декорация, продължава да разполага ...
    22.01.2023
    6 936
  • Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport
    Да си спомним за шедьовъра Lancia 2500 Zagato Flaminia Sport
    Изключителният дизайн на италианските автомобили преди Втората световна война още тогава ги превръща в хит и до ден днешен те са изключително ценени о ...
    23.10.2022
    4 814
  • Mercedes-Benz ще стане еталон за Lancia
    Mercedes-Benz ще стане еталон за Lancia
    Марката Lancia, която в структурата на Stellantis, заедно с Alfa Romeo и DS Automobiles, е отделена в „премиум сегмента“, ще използва стра ...
    14.12.2021
    4 880