Още онзи ден агенция Ройтерс, позовавайки се на информирано лице, съобщи, че китайски служители и автомобилни производители обмислят закупуването на заводи на VW в Германия, които компанията по-рано възнамеряваше да затвори, но по-късно промени плановете си под натиска на синдикатите.
Източникът обясни още, че позицията на китайската страна ще зависи от новото германско правителство след изборите през февруари. Друг събеседник на агенцията каза, че служителите на един от затворените заводи не са против да работят в съвместно предприятие с Китай, но при условие да се запази марката VW.
Сега, представител на Volkswagen нарече съобщенията за продажбата на заводи в Германия на Китай спекулации и слухове. Твърденията, че Volkswagen може да продаде няколко от фабриките си в Германия, които се готвят да затворят на китайски компании, са абсолютно спекулации.
В същото време от VW намекват, че са възможни варианти за създаване на съвместни предприятия с „трета страна“, Кристофър Хаус, ръководител на автомобилния гигант отдел за стратегически и финансови комуникации обясни, че позицията на китайската страна ще зависи от новото германско правителство след изборите през февруари.

Друг събеседник на агенцията каза, че служителите на един от затворените заводи не са против да работят в съвместно предприятие с Китай, но при условие да се запази марката VW. „Това е нашата позиция: ние се грижим за отговорното отношение към служителите в нашите фабрики. Затова не коментираме подобни спекулации“, каза Хаус.
Според него позицията на Volkswagen е, че заводът в Оснабрюк, след спирането на производството през 2027 година на единствения автомобил, произвеждан там - VW T-Roc, ще продължи да се използва за нуждите на компанията.
„Volkswagen AG работи върху алтернативни варианти. По-специално се обмисля възможността Volkswagen AG да участва в концепции с трети страни. И за двата завода целта трябва да бъде намирането на жизнеспособно решение, което отчита интересите на компанията и нейните служители“, добави той.
Отношенията между Германия и КНР се охладиха на фона на изявленията на германското правителство за необходимостта да се избегне зависимостта от Китай и критиките на Берлин към вътрешната политика на КНР. През 2023 година германският външен министър Аналена Бербок каза, че руска победа в конфликта в Украйна би била „знак за диктаторите на този свят като Си Дзинпин“.

Закупуването на заводи от Китай в ЕС ще позволи на страната да избегне митата върху китайските електрически превозни средства. През 2024 година възникнаха няколко големи търговски спора между Китай и ЕС, наречени в медиите „търговски войни“. На 29 октомври ЕС окончателно одобри въвеждането на допълнителни мита върху вноса на електрически превозни средства от Китай: в зависимост от производителя те възлизат на до 35.3%.
В момента най-големият европейски автомобилен производител Volkswagen , който притежава марки автомобили като Porsche, Audi и Skoda, изпитва спад в продажбите на фона на нарастващата конкуренция от китайски компании. Ръководството на германския автомобилен гигант планира да затвори няколко фабрики, но се сблъска със съпротивата на профсъюзите.
По-рано профсъюзът IG Metall обяви, че е приключил продължителни преговори с Volkswagen, след което като част от коледната сделка концернът обеща да не съкращава производство, служители и заплати, но по-късно обаче обяви, че ще съкрати 35 хиляди работни места до 2030 година.
В Германия за компанията работят около 120 хиляди души в десет завода. По-рано Volkswagen не е предвиждал съкращения и затваряне на производствени мощности в Германия в името на икономии. Сега, обаче, според шефа на концерна Оливер Блуме, това се налага, защото новият курс към спестяване е свързан с желанието на редица конкуренти да се установят в Европа и спада на конкурентоспособността на Германия.

Свързани новини
-
Ясно е къде ще е третият европейски завод на BYDКитайският гигант за електрически превозни средства BYD сериозно обмисля Германия като възможно място за своя трети завод в Европа. Това съобщава Ройт ...18.03.20259 663
-
Автомобилната индустрия на Германия е в криза, причините са известни, но какви мерки ще бъдат предприети?"Икономиката на Германия е в много сериозна криза, а автомобилната индустрия, някога опора на страната, сега е изправена пред сериозни проблеми&q ...24.02.20252 385
-
Намеренията на Тръмп ще нанесат още тежки вреди на Volkswagen"Наказателните мита" на Тръмп ще окажат влияние на европейските производители на автомобили, но най-вече ще се отразят на компании от рода н ...27.01.20252 703
-
BMW се присъедини към BYD, Geely и SAIC в делото срещу Европейския съюзОт отворената база данни на сайта на Съда на Европейския съюз може да се заключи, че германският автомобилен производител ще обедини сили с китайските ...27.01.20255 470
-
Кой колко печели от най-големия автомобилен пазар в светаBYD се превърна в безспорен лидер на китайския пазар на леки автомобили през 2024 година, оглавявайки класацията по отношение на приходите и оставяйки ...27.01.20252 319
-
Volkswagen: Новите мита на Тръмп застрашават автомобилния пазарРъководството на VW изрази сериозна загриженост относно предложението на администрацията на САЩ да наложи 25-процентни мита върху вноса на автомобили ...23.01.20251 645