Обръщаме внимание на един по-непопулярен автомобил, който обаче у нас има малка, но доста хардкор ориентирана група от почитатели. Обявите в най-големия сайт за автомобили mobile.bg също не са малко, като сред тях се забелязват и доста запазени екземпляри. Струва ли си обаче да се купи такъв автомобил на старо, ви разказваме сега. По-конкретно си говорим за Subaru Legacy от четвърто поколение - един автомобил, произвеждащ се в периода 2003 - 2008 година. Във външния вид на Subaru Legacy няма ярки детайли - с изключение може би на вратите без рамки.
Но този автомобил е обичан не заради външния си вид, а заради задвижването на всички колела, което е без алтернатива, както и заради боксер мотора с характерен глас. Салонът с преден панел, леко обърнат към водача, е здраво сглобен и направен от качествени материали, като е и добре проектиран от гледна точка на ергономичност. Жалко е само, че на кормилната колона липсва надлъжно регулиране. На втория ред наистина е удобно и увеличеният наклон на гърба на седалките и големият подлакътник ще направят дори дългото пътуване много комфортно. Багажникът на седана е сравнително скромен - 433 литра.

Изборът на автомобили от въпросното IV поколение, произведени преди 2009 година е приличен. На пазара у нас доминира Legacy с двулитров двигател (150 или 164 к.с.) в комбинация с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Автомобилите с механични трансмисии са по-рядко явление, но не липсват. Legacy с двигател 2.5 (173 к.с.) обикновено са оборудвани с автоматична скоростна кутия, но в продажба има малко заслужаващи внимание, такива автомобили. Що се отнася до модификациите, налчни са седан и комби, като комбито е за предпочитане заради своята практичност.
Шестцилиндровото Subaru от този модел са съвсем друга бира. Това са коли за познавачи и колекционери и ако не сте от тях, просто подминете тези предложения. Иначе средната цена за Legacy от това поколение е напълно нормална за качествата, които предлага моделът. Трудно е обаче да се намери екземпляр на под 200 000 реални километра. От опциите можете да разчитате на двузонов климатроник, кожен салон с електрически седалки и шибедах. Цените, в зависимост от годината на производство и състоянието, варират в интервала от три до десет хиляди лева.

Как се вози? Legacy, с твърдото си окачване и рязко управление, се усеща като спортен автомобил. Активният пилотаж с висока скорост на криволичещи планински пътища е радост за водачите на такова Subaru. Жалко е само, че динамиката на версиите с атмосферни четирицилиндрови мотори е доста скромна.
Какво да очакваме? Лаковото покритие на Legacy не е твърде здраво, но не е и капризно. Най-проблемните места в тези автомобили, които не са катастрофирали, са рамката на предното стъкло, предните колони и задните надкалникови арки. Като цяло колата се отличава с добра издръжливост на каросерията. Проблемните зони в купето включват дръжките на вратите, залавните места на седалките и бутоните на волана, от които са изтрити иконите. Няма оплаквания относно електрическата система на Legacy.

Атмосферните четирицилиндрови опозитни двигатели EJ204 и EJ253 са надеждни и имат добър ресурс от 300 или повече хиляди километра. В замяна обаче тези двигатели изискват внимание и компетентна грижа. Трябва внимателно да следите нивото на маслото, което често излиза през уплътненията на разпределителния вал и през гарнитурата на капака на клапаните. Сродните турбо мотори EJ205 и EJ255 не са толкова издръжливи, но пък са по-динамични. В зависимост от режима на работа те изкарват 100 - 250 хиляди км. Редкият трилитров EZ30 е доста надежден, основното е да не се прегрява.
Legacy е оборудван с четири опции за трансмисии. Всички те са здрави и надеждни. Пет- и шестстепенните ръчни трансмисии изкарват най-малко 200 хиляди км преди ремонт и изискват намеса само в отделни случаи. Четиристепенният автоматик е не по-малко надежден, с почти вечна механична част. Същото може да се каже и за петстепенната автоматична трансмисия, с която са оборудвани турбо моторите и шестцилиндровата версия с естествено пълнене.

Дизайнът на задвижването на всички колела зависи от инсталираната скоростна кутия. Екземплярите с "ръчка" са снабдени с механичен централен диференциал с не много надежден вискосъединител. Доста по-здрава е 4х4 системата на автоматиците, като там предаването на момента към задния мост става с помощта на електроника. Legacy комбинира предно окачване McPherson и пружинно задно окачване с двойни носачи. Ресурсът на окачването не е много голям, но определено надхвърля 100 000 км. Слабите места на кормилното управление са шарнирите на кормилната щанга, както и самата кормилна рейка.
С други думи четвъртото поколение на Subaru Legacy представлява комфортен и сравнително надежден автомобил, характеризиращ се обаче с трудна и недотам евтина поддръжка. Бендиновите мотори са доста лакоми, но пък управлението на такава кола е истинско удоволствие. 4х4 системата е перфектна, особено комбинирана с автоматик, а грижовното отношение към такава кола обаче определено ще ви се отплати. А какви екземпляри от модела се предлага у нас, можете да проверите ТУК.

Свързани новини
-
На ход е трето поколение на Subaru Levorg, базирано на технологии от ToyotaЯпонският производител Subaru се готви да представи изцяло ново, трето поколение на популярното си комби Levorg. Според информация от изданието BestCa ...06.08.20255 387
-
Subaru Levorg става кросоувърКомбито Subaru Levorg от второ поколение беше представено през 2020 г., но противно на очакванията японците не се заиграха с негова офроуд версия - въ ...04.08.20233 315
-
Subaru пуска четири нови електрически кросоувъраSubaru ускорява плановете си за електрификация. До 2028 г. компанията ще предложи четири нови електрически кросоувъра. Всички те ще се появят първо на ...17.05.20232 483
-
Новото Subaru WRX стана супер хит в САЩПрез февруари тази година новото поколение Subaru WRX 2023 демонстрира най-добрите продажби в цялата история на тази модификация. Subaru продаде 2 598 ...17.03.20238 390
-
Запознайте се с новото Subaru Impreza (ВИДЕО)Subaru Impreza от шесто поколение беше представена на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Продажбите на модела ще стартират през пролетта на 2023 ...18.11.20225 336
-
Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)Флоренция, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Subaru стана електрическо, но по умен начин: това е първата електрическа кола на марк ...14.11.202269 488