8 685

Ето го хиперкара на Peugeot

  • peugeot
  • 9x8
  • хиперкар
Ето го хиперкара на Peugeot - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Peugeot представи спортния прототип 9X8 за новия клас Le Mans Hypercar (LMH) от състезанията за издръжливост на FIA WEC. Параметрите на силовата централа на автомобила са строго регламентирани и вече са известни, така че сега производителят е обърнал внимание на дизайна и аеродинамиката - например колата няма обичайното задно крило. Новият състезателен автомобил на Peugeot е създаден съвместно от екипите на Peugeot Sport и Peugeot Design и ще се състезава в Световното първенство за издръжливост на FIA през 2022 година.

„Тъй като 9X8 е Peugeot, първоначалният дизайн, който следвахме, е голяма котка, която се готви за скок - стойката отразява леко наклонения напред кокпит“, отбелязва дизайнерът на Peugeot Матиас Хосан. Семейните черти на марката могат да се видят в дизайна на предната и задната оптика (лъвски нокти), интериора (i-Cockpit) и в избора на цветова схема - хипер автомобилът използва същата комбинация от цветове, като моделите на Peugeot Sport Engineering - селеново сиво с акценти на зелен криптонит.

Ето го хиперкара на Peugeot

Името на хипер автомобила е съставено от цифрата "9" - обозначава серията, запазена за спортните прототипи на Peugeot за дълги състезания; буквата X - символизира задвижване на четирите колела и хибриден силов тракт и неизменният атрибут на всички най-нови автомобили на марката - осем.

Авторите на автомобила обаче са особено горди не от идентичността на други продукти на марката, а от аеродинамичния дизайн, част от който беше отхвърлянето на крилото. „Липсата му е важна стъпка в иновациите,“ казва Жан-Марк Фино, директор на Stellantis Motorsport. „Постигнахме определена степен на аеродинамична ефективност, която елиминира тази част. Но не питайте как. Възнамеряваме да запазим тази тайна възможно най-дълго."

Ето го хиперкара на Peugeot

Peugeot 9X8 има предни и задни дифузьори, които осигуряват налягане при висока скорост, и три надлъжни „перки“, чиято цел е да стабилизират колата в завоите. Леко прекъсване на външните панели на кърмата, очевидно, действа като спойлер: въздушните течения, обгръщащи тялото, образуват зона с високо налягане пред него, допълнително увеличавайки налягането на задния мост към пътя.

Силовият тракт на 9X8 се нарича Peugeot Hydrid4 500kW. Състои се от монтиран отзад V6 2.6 битурбо двигател с мощност 680 конски сили, двигател-генератор с мощност 200 киловата (272 конски сили) и 900-волтова батерия, разработена от дъщерната компания Saft на Peugeot и Total. Върхова мощност - същите 680 конски сили, а по време на състезанието двигателят с вътрешно горене и електродвигателят могат да работят както заедно, така и поотделно.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 15 гласа.

Свързани новини