Моделът 3008, първоначално замислен като миниван, претърпя сериозна метаморфоза и се превърна в истинско SUV, но без 4х4 предаване. С течение на времето, французите непрекъснато модернизираха модела, който взе, че се хареса на европейската публика (в това число и на родната) и се превърна в един от бестселърите в сегмента на компактните кросоувъри. Сега на ход е последната модернизация на 3008, която вече е на нашия пазар и впечатлява с малки, но доста прецизни корекции, като още преди обновяването вече има и вариант 4х4. Ето ги през нашия поглед, след като направихме обстоен двудневен тест на най-новото Peugeot 3008.
Екстериор

След като главния дизайнер на "лъвчетата", отговорен за визията на SUV-то 3008, премина при конкуренцията от Renault, със задачата да осъвремени един от най-продаваните кросоувъри на Peugeot, се зае Матиас Хосан, който, според нас е не по-малко способен от Видал. Така новото 3008 продължава да впечатлява с визия и промените, макар и козметични, са точно на място.

Основните са в предната част, където фаровете са изцяло нови и се характеризират с "по-спокойна" форма. Агресията обаче идва от новите LED-дневни светлини, познати ни от мъника 208, които са отлично съчетани с черни дизайнерски елементи в двата края на бронята, подобни на хриле. Отзад светлините са изцяло черни, но продължават да поразяват с имитацията на резки от ноктите на лъв. В същото време, заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници, джанти "19-ки" и други подобни трикове, новото 3008 изглежда масивно.
Интериор

Интериорът на обновения вариант е трудно различим от досегашния, но всъщност и по него французите са направили доста прецизни козметични операции. Това, което се набива на очи е отличното качество на материалите. Сглобката също е на ниво, като паразитни шумове в купето липсват. Т.нар. i-Cockpit продължава да изглежда силно авангарден, което не се харесва на едни, но други просто се влюбват в него. По-малкият волан не е неудобен, но трябва известно време за да се свикне с него.

Уредите са изцяло дигитални, вече на 10-инчов дисплей, информативни са, но с едно малко изключение - дигиталният оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него. Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. С други думи салонът продължава да се отличава с авангардни решения, но в същото време те не причиняват дискомфорт, а напротив. Водачът и пасажерите се чувстват комфортно.
Двигател и ходови характеристики

Моторизацията на обновеното Peugeot 3008 включва два бензинови мотора с обем 1.2 и 1.6 литра, които разполагат с мощност от 130 и 180 к.с., съответно. Дизелова версия също има, като тя е поверена на мотора 1.5 Blue HDi с мощ от 130 к.с. На разположение е и вариант с хибриден силов тракт, който е най-интересен от техническа гледна точка. Той разполага с три мотора - един ДВГ и два електрически, като особеното при него е, че благодарение на един от електромоторите, тази версия има и задвижване и на задния мост. Хибридът обаче все още е прекалено скъп за стандартите на средностатистическия българин, така, че нашата препоръка е да се обърне внимание на по-мощния бензинов мотор. Той предлага оптимална динамика и приличен разход на гориво от около 8 литра на 100 километра пробег.

Що се отнася до ходовите характеристики на автомобил, можем да кажем, че това не е кола за офроуд, но високият клиренс и дава много предимства. Возията е една идея по-мека, което се отразява добре на общия комфорт, но пречи на управляемостта при шофиране с по-висока скорост. Воланът не предлага очакваната обратна връзка, тоест - малко по-неинформативен е, а заради по-меката возия и високият общ център на тежестта, колата е с по-изразен крен в острите завои. Като цяло обаче, това SUV е приятно за каране, функционално е и предлага доста комфорт.
Цена

Няма как по-високото качество на материалите, подобрената сглобка и новите технологии да са евтини. Освен това Peugeot вече ориентира моделите си към т.нар. премиум сегмент, като това обаче се отразява и на цената. Тя не е ниска, но това, оказва се, не е пречка, защото именно 3008 е в тройката на най-продаваните SUV-та в Европа. Ето и ценовата листа на обновеното 3008.


Свързани новини
-
Нови коли на стари платформи или един неочакван примерРазказваме ви за един любопитен пример за това как един сравнително нов автомобил може да се прави на модернизирана, но доста стара платформа, проекти ...26.05.20228 359
-
Искате куфар? Можете да си купите PeugeotPeugeot допълва гамата си от лайфстайл продукти и утвърждава позицията си във високия пазарен сегмент с куфар за ръчен багаж с новото си лого. Създаде ...23.07.20213 326
-
Тест и БГ цени на новия Opel MokkaТъй като новият Opel Mokka е толкова по-различен от първото поколение, което се продаваше от 2012 до 2019 г. и бе базирано на GM платформата Gamma-II, ...30.05.202137 532