Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли обяви като заплаха, китайската индустрия за електромобили, като описва предизвикателството като „стероидна версия“ на японската автомобилна инвазия от 80-те години.
Фарли, който преди това е признавал своето възхищение от този сегмент, дори разкривайки, че ежедневно кара произведен в Китай Xiaomi SU7, заяви пред CBS, че азиатската страна разполага с достатъчно излишък от производствен капацитет, за да насити северноамериканския пазар и да съсипе финансово местните производители. Той отбеляза категорично: „Япония никога не е имала такова нещо, така че това е напълно различно ниво на риск за нашата индустрия“.
Според шефа на „Синия овал“ опасността не е само в количеството, но и в качеството. Той похвали своя SU7 като „висококачествен“ със „страхотно цифрово преживяване“, признавайки, че това са автомобили, които американските потребители биха купили с удоволствие. Той поддържа своя личен режим на тестово шофиране, защото, по неговите думи, китайците са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“.
Тази спешна оценка предизвика радикална промяна в Диърборн. Ford сега дава приоритет на разработването на по-малки и по-достъпни електрически автомобили. По-рано тази година автомобилният производител обяви планове за внедряване на нова, рационализирана производствена система за доставка на електрически пикап на цена 30 000 долара, с цел разширяване на тази рентабилна архитектура в цялото си портфолио от електромобили.
Тази стратегия е директният и необходим отговор на Ford към Китай, въпреки че наложените от САЩ 100-процентови мита в момента служат като ефективна пречка пред евтиния китайски внос. Фарли вече е заявил, че китайските електромобили имат „превъзходна технология в автомобила“ и че загубата на тази глобална конкуренция би означавала, че „нямаме бъдеще във Ford“. Според него това е игра за оцеляване.
 
            
            
         
                                            
 
                 
                 
                 
                