Излизайки отново от финансовия залез, холандската марка Spyker е готова да поднови амбициозната си кампания. Визионерът на марката Виктор Р. Мюлер, доказвайки неукротимото латинско мото на компанията „Nulla tenaci invia est via”, отново е поел контрола, разрешавайки дълъг правен спор, за да си осигури правата върху интелектуалната собственост. Тази критична маневра, която изглеждаше невъзможна още през август 2025 година, позволява на основателя да си върне контрола, за да се фокусира върху производството на „ръчно изработени суперколи“, както бе разкрито в скорошно съобщение в социалните медии.
Първоначалното възраждане на Spyker от Мюлер през 1999 година в крайна сметка беше провалено от катастрофалното поглъщане на Saab, което наложи финансова реструктуризация в края на 2014 година, въпреки че дейността беше временно възобновена, за да бъде представен впечатляващият C8 Preliator на автомобилното изложение в Женева през 2016-та. Пътят на Spyker обаче рядко е гладък и последвалото неуспешно осигуряване на инвеститорски средства доведе до поредно обявяване в несъстоятелност през 2021 година. Неотдавнашното споразумение, което според Мюлер освобождава напълно всички права върху интелектуалната собственост и търговските марки, най-накрая разчиства пътя за следващата фаза.
Макар че конкретната роля, която Мюлер ще играе в бъдеще, остава подробност, която ще бъде разкрита заедно с по-изчерпателно съобщение скоро, ангажиментът към ръчно изработеното съвършенство отразява уникалното авиационно и състезателно наследство на марката, датиращо от нейното основаване през 1880 година, период, в който тя произвежда всичко – от автомобили до самолети, преди да прекрати дейността си през 1926 година.
В настоящата арена с високи залози на елитни производители на малки серии като Koenigsegg и Rimac, остава въпросът дали светът има нужда от още един производител на суперколи по поръчка. Все пак, луксозният сектор исторически е демонстрирал устойчивост и апетит към прецизно изработени, изкуствено ограничени продукти. Предизвикателството обаче е ясно: C8 Preliator, последният модел, е концепция, която е на десет години. За да се отличи Spyker и да привлече вниманието на днешната елитна група производители на хиперколи, компанията трябва да предложи дизайн, следващ тенденциите, и характеристики, които да надхвърлят простото разпрашаване на предишните ѝ усилия. Интересното е, че според докладите възродената компания, в партньорство с водещ реставратор на Spyker, не планира да продължи производството на по-стари модели като C8 Preliator, а вместо това възнамерява да разработи нещо изцяло ново, което е необходимост за марка, която иска да си извоюва място сред съвременните титани в индустрията.